Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 914 ggr
thelostrebecca
2014-06-21 21:52

Katt söker kompis!

Min 9-åriga ensamkatt har börjat känna sig lite väl ensam (har haft honom i drygt ett år nu) och skulle behöva en kompis. Tar därför gärna emot tips om katter som söker nytt hem, gärna i eller angränsade till Uppsala-trakten.

Annons:
Uppkatten
2014-06-21 22:15
#1

Kollat med Föreningen Samvetet/Uppsala katthem? Eller med Musses vänner?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2014-06-21 22:15
#2

Uppsala katthem har många trevliga kattkompisar. Har du kollat där?

(Oj, vi skrev visst samtidigt. 🙂)

thelostrebecca
2014-06-21 22:26
#3

Fick min nuvarande katt från katthemmet, men som student har jag ingen inkomst under sommaren och har därför inte råd med en katt från Samvetet just nu. Har jag inte hittat en kompis åt honom till hösten kommer jag däremot vända mig dit.

Uppkatten
2014-06-21 22:34
#4

Men katthemmen svämmar över av katter som behöver jourhem, så varför inte ta en jourhemskatt så länge…? Trivs ni och katten ihop så kan du ju sedan adoptera den om/när du får bättre ekonomi…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tjeja
2014-06-22 06:59
#5

Håller med #4!

Dessutom som jourhem har du möjligheten att prova med en katt först och se om de passar ihop. 👍

Om de två inte trivs i hop kan du byta och prova en annan kisse!

Istället för att bli fast med två kissar som inte gillar varandra i värsta fall!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lena
2014-06-22 13:00
#6

Att börja som jourhem är ingen dum idé i det här fallet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
thelostrebecca
2014-06-22 13:10
#7

Att börja som jourhem fungerar tyvärr inte i det här fallet. Det är någonting jag redan övervägt och som tyvärr inte funkar för oss just nu. Annars skulle jag självklart redan ha gjort det.

Upp till toppen
Annons: