Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
14. Katter söker hem! / Katter sökes!

Katt söker kompis!

2014-06-21 21:52 #0 av: thelostrebecca

Min 9-åriga ensamkatt har börjat känna sig lite väl ensam (har haft honom i drygt ett år nu) och skulle behöva en kompis. Tar därför gärna emot tips om katter som söker nytt hem, gärna i eller angränsade till Uppsala-trakten.

Anmäl
2014-06-21 22:15 #1 av: Uppkatten

Kollat med Föreningen Samvetet/Uppsala katthem? Eller med Musses vänner?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2014-06-21 22:15 #2 av: eskils

Uppsala katthem har många trevliga kattkompisar. Har du kollat där?

(Oj, vi skrev visst samtidigt. Glad)

Anmäl
2014-06-21 22:26 #3 av: thelostrebecca

Fick min nuvarande katt från katthemmet, men som student har jag ingen inkomst under sommaren och har därför inte råd med en katt från Samvetet just nu. Har jag inte hittat en kompis åt honom till hösten kommer jag däremot vända mig dit.

Anmäl
2014-06-21 22:34 #4 av: Uppkatten

Men katthemmen svämmar över av katter som behöver jourhem, så varför inte ta en jourhemskatt så länge...? Trivs ni och katten ihop så kan du ju sedan adoptera den om/när du får bättre ekonomi...?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2014-06-22 06:59 #5 av: Tjeja

Håller med #4!

Dessutom som jourhem har du möjligheten att prova med en katt först och se om de passar ihop. Tummen upp

Om de två inte trivs i hop kan du byta och prova en annan kisse!

Istället för att bli fast med två kissar som inte gillar varandra i värsta fall!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2014-06-22 13:00 #6 av: Lena

Att börja som jourhem är ingen dum idé i det här fallet! 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.