Annons:
Etikettkattens-status
Läst 1827 ggr
Jassan
2014-06-08 11:24

Polisen...

Jag blir lika förvånad varje gång nån säger att man ska kontakta polisen då det gäller katter i nöd…..

Den erfarenheten jag har av polisen är att dom skiter i katter….

Eller har ni några mera positiva erfarenheter än mig??? Dela gärna med er.🙂

Här ett dåligt exempel som jag läste i Norrtäljes katthems blogg….

http://blogg.kattcenter.se/?p=21951

http://blogg.kattcenter.se/?p=21965


https://jazzans.wordpress.com/

Annons:
UnserZukunft
2014-06-08 13:21
#1

Nej, tyvärr inte. Inte heller när det gäller hundar - eller övriga djur för den delen heller.

Homofiler i alla klubbar, förenen er.

Katthemsmatten
2014-06-08 19:22
#2

Min erfarenhet är att det skiljer både från polisstation till polisstation och mellan vilken enskild polis man träffar. Det finns poliser som har enormt stor empati och som gör allt de kan och det finns de som tycker att en katt inte är värd bläcket i pennan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sasa Allie
2014-06-09 20:30
#3

Stackars katter. Hur kan man bara lämna två katter.


Lena
2014-06-09 20:33
#4

#2 Samma erfarenhet har jag med - att det varierar mycket och beror på personliga inställningar hos polisen till katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
2014-06-09 21:25
#5

stackars Tjej,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Forest]
2014-06-12 21:35
#6

Tyvärr så har jag inte någon bra erfarenhet när det gäller djur och polis. Jag har kontaktat polisen även när det gällt kor i skogen,hund som kommit (jakthund) som jägaren inte kunde pejla in ( 3 olika hundar ena fick stanna 3 dagar)  samt X-antal katter. 

Kan säga att jag inte stängde in någon hund locka inte till mig den mm utan dessa har helt enkelt traskat in o lagt sig i halmen för att vila. 

Jag lyckades hitta rätt jaktlag o rätt bonde på egen hand genom ringa runt till alla möjliga. Katterna har vi själva tagit hand om samt omplacerat efter hjärtat. Jag anser även dessa djur var i nöd då dom var utan ägare på villovägar

Annons:
Katthemsmatten
2014-06-13 11:24
#7

#6 Betr. jakthundarna blir jag rätt bestört om inte ens de, som antagligen både kostat en bra slant i inköp och en hel del tid för att tränas, eftersöks mycket aktivt av sina ägare. Ett minimum borde väl vara att man annonserar i en vid omkrets där man startade jakten/senaste hade kontakt med hundarna och att man har gjort en polisanmälan. 

Att folk fullständigt struntar i att eftersöka sin katt som de kanske betalat en krona tassen för har jag vant mig vid, även om jag inte kan acceptera nonchalansen när det handlar om djur man tagit på sig ansvaret för.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Forest]
2014-06-14 23:40
#8

7 Vi satte upp lappar att upphittad hund i "byn" av jaktras tippa på blandras tax o någon mer långbent men det var en renrasig tax. Dessutom var det gammalt nr på hundens halsband, där kunde ägaren märkt ut rätt nr så hade man väntat så länge med hittat ägaren. 

Det är trist att man ringer polisen o sen säger vi har fått hit en hund som blöder på alla tassar en hanhund försökte läsa öronmärkningen som vart fel och ingen ägare hittades. Då borde väl polisen sagt att när jägaren/ägaren ringer vi har fått in en hund i det området du saknar din… Nepp, icke jag fick ringa 2 dagar till polisen efter mina lappar och samtal hit o dit så hitta vi ägaren som sen kom dag 3.

Katthemsmatten
2014-06-15 18:56
#9

Dessvärre är inte intresset för bortsprungna eller upphittade djur överdrivet stor hos alla poliser.

Slött av hundens ägare att inte se till att den var försedd med aktuella uppgifter. Det är ju inte första gången i historien som en jakthund försvinner så att ägaren tappar spåret.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2014-06-20 17:52
#10

Trodde i min enfald att en jägare var mera rädd om sin jakthund! Men den kanske inte höll måttet vad gäller jaktegenskaper….

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2014-06-22 11:59
#11

#10 Det är nog så det är. Blir ledsen över att man inte bryr sig mer om sina djur oavsett art eller vad de kan eller inte kan bidra med till hushållet. Skaffar vi ett djur är det vårt ansvar att på alla sätt ta hand om det.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2014-06-22 12:50
#12

#11 Ja det är ju så det borde vara!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: