Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2954 ggr
JoeyPowiiie
2014-05-16 08:42

Min katt är borta.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Igår morse runt 8 tiden släppte vi ut våra katter Mini och Rufus. Vi har sedan varit iväg under hela dagen. När vi kommer hem så är bara rifus vid dörren och väntar. Under kvällen går vi ut och ropar på Min. När klockan blir 12 så går vi och lägger oss. Mini brukar alltid hoppa upp på dörren när hon kommer och min mamma är lättväckt så hon skulle ha vaknat ifall mini hade varit vid dörren. Imorse var hon inte heller hemma och vi börjar bli oroliga om det har hänt någonting. Mini brukar aldrig vara borta så länge utan håller sig oftast runt huset. Jag vet att det är ganska tidigt men vill ändå skriva ut det här ifall någon har sett henne levande. Mini är en bondkatt på 2 år. Hon är väldigt försiktig och brukar inte hälsa på främmande människor. Hon är ganska tjock och älskar mat. Hon springer oftast iväg när man ska klappa henne. Hon är inte chip-märkt. Hon är steriliserad. Mini är svart/brun till färgen med en vit bläs och 4:a vita tassar. 2 av hennes trampdynor är ljusa och 2 är svarta. Hon är ganska liten. Hon försvann klockan 07.30 igår 15/5 torsdag morgon ifrån strängstorpsvägen 33, Katrineholm i Södermanland. Hoppas att någon har sett henne.

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

Annons:
JoeyPowiiie
2014-05-16 08:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

..

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

JoeyPowiiie
2014-05-16 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

..

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

Uppkatten
2014-05-16 09:43
#3

Sätt upp massor av efterlysningslappar i området där du bor. Be folk att kolla sina uthus, garage mm noga så att hon inte har blivit instängd/inlåst av misstag. Det är vanligare än man tror att katter blir instängda/inlåsta av misstag. Prata också med alla du möter och be dem hålla ögonen öppna. Katter som skadas/insjuknar utomhus kan ligga gömda och trycka. Sök därför noga av det område där hon normalt brukar röra sig. Du kommer att upptäcka att det finns gott om gömställen där katter kan gömma sig! Anmäl henne bortsprungen till polisen på 114 14. Efterlys henne på Blocket, i lokaltidningen, på olika facebook-sidor för efterlysta och upphittade djur, på katthemmens efterlyst-sidor mm. Det är bra att du redan nu börjar söka aktivt efter henne! Bra att hon är kastrerad! Fixa ID-märkning + registrering när hon är hemma igen, för tyvärr är det inte ovanligt att katter springer bort och då är det bra med ID-märkning + registrering. Det hjälper den som hittat katten att också kunna hitta dig! Och det hjälper dig att kunna bevisa att katten är din. Håller tummarna för att hon snart är hemma hos er igen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
2014-05-17 13:08
#4

Här finns artiklar och andra tips i det här läget: FAQ när din katt försvunnit

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JoeyPowiiie
2014-05-17 15:48
#5

Hej! Igår när vi kom hem var mini inte hemma. Jag och min kompis har varit runt i byn inatt och ropat och delat ut lappar. 3 grannar har sett henne och 1 bybo har kollat sitt förråd. Vi har fått tips att folk har sett henne. Våra grannars föräldrar har sett en likadan katt utanför deras hus på ett stort gärde. Vi ska ut ikväll och leta igen! Hoppas hon kommer hem snart.

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

Jourhemmet
2014-05-17 16:11
#6

Släpper du ut katterna igen när hon precis varit borta? Dessutom icke idmärkta??? Varför inte hålla katterna inne med tillgång till rastgård?

Annons:
JoeyPowiiie
2014-05-17 18:23
#7

Mini är hittad död idag. Tack för all hjälp.

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

Jourhemmet
2014-05-17 18:35
#8

Håll nu er andra katt inne.

Uppkatten
2014-05-17 18:36
#9

#6 Vad menar du med att hon precis har varit borta?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2014-05-17 18:39
#10

#7 Så ledsamt för er. 🌈

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

JoeyPowiiie
2014-05-17 18:42
#11

Vi kan inte hålla vår andra katt inne.

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

annebeate
2014-05-17 19:04
#12

Mini❤️

JoeyPowiiie
2014-05-17 20:43
#13

Jag börjar bli orolig nu.. Min andra katt har inte kommit hem. Jag klarar inte av denna sorg ggr 2…

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

Annons:
Uppkatten
2014-05-17 21:04
#14

Vet du vad som orsakade Minis död?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

JoeyPowiiie
2014-05-17 21:20
#15

Hon vart tyvär påkörd.

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

Uppkatten
2014-05-17 21:50
#16

#15 Det är den vanligaste dödsorsaken bland katter (enl. Agria). Katter har dessvärre inget trafikvett… Det är verkligen jättetråkigt när det slutar på det här sättet… Har den andra katten kommit hem ännu?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

JoeyPowiiie
2014-05-17 22:19
#17

Den andra katten är hemma.

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

VästkustFia
2014-05-18 17:12
#18

Härligt att höra!

JoeyPowiiie
2014-05-20 21:53
#19

Hoppet har tänds. Mini kan ha setts levande. Hoppas nu!!!! Vi fick aldrig själva se katten som var påkörd och därför vet vi inte om det var hon.

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

aggeelin
2014-05-20 22:37
#20

Skönt!!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
2014-05-20 22:38
#21

Det finns mycket risker med utekatter. Jag tröttnade på att få mina katter överkörda, försvunna och sjuka så numera har jag innekatter.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Katthemsmatten
2014-05-21 12:02
#22

Hoppas det är rätt kisse!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: