Annons:
Etikettsajten
Läst 797 ggr
majvi
2014-05-01 18:10

En liten fågel

Jag hade gardiner ute för vädring på altanen , när jag tittade ut såg jag en blåmes sitta där och plocka katthår.. den klättrade också .Idag har jag borstat de katter som ville och lagt ut katthåret till fåglarna.Det blev ju plötsligt vinter här över en natt så de kan behöva något värmande i sina bon.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
Jassan
2014-05-01 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så gulligt av dig! Då blev fåglarna glada! Här gillar fåglarna oxå kattpäls. Jag sätter pälsen i fröautomater o hänger ut.🙂

https://jazzans.wordpress.com/

Katthemsmatten
2014-05-02 15:06
#2

Min mamma brukade göra så när hon borstade vår Gråhund som hade jättetjock underull. Fåglarna verkade älska att isolera sina bon med det.

Medarbetare Hittekatter iFokus

majvi
2014-05-03 13:53
#3

Jag brukar slänga ut katthåren annars också, men nu var det som fågeln sa till om mera.

Katterna uppskattade att matte fick för sig att de skulle borstas utom en som lade sig under sängen.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Upp till toppen
Annons: