Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1564 ggr
kanderss
4/26/14, 7:59 PM

Hemlösa Kattis söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre katter boendes i mitt garage som behöver nytt hem. Dessa katter bodde i ett skjul men deras ägare gick bort. Katterna fångades in, kastrerades och ID-märktes och meningen var att de skulle släppas ut igen, men ägaren till skjulet hyrde ut det och nu är inte katterna välkomna igen, man har kastat deras bo, matskålar och filtar och säger att man kommer kalla in kommunjägarna om man släpper tillbaka katterna igen. På grund av detta så har förutsättningarna ändrats katterna som bara skulle bo i ett läkehem hos mig i två veckor behöver nu akut någonstans de kan bo, vi har redan tre katter och har ingen möjlighet att behålla dessa.

Detta är Kattis, som också är en hemlös katt, Kattis är född sommaren 2013. Kattis är ganska så blyg men gör framsteg för varje dag som går. Från början låg hon uppe på några madrasser som satt i taket medan hon nu alltid sitter någon meter ifrån mig och tittar när jag är ut med mat, hon tittar väldigt avundsjukt på de andra katterna när jag kelar med dem men hon vågar sig inte riktigt ända fram ännu. Kattis skulle nog trivas alldeles utmärkt som stallkatt så att hon kan ta kontakt på sina villkor eller ha en trygg kattkompis som kan visa henne hur mysigt det är med människor som bryr sig om katter.
Kattis är kastrerad och ID-märkt så priset för henne är 900:-, som kommer att gå till andra hemlösa katter som behöver hjälp.

Kattis finns idag i Flyinge, strax utanför Lund och transport kan ordnas inom ett rimligt område.

Annons:
Lena
4/26/14, 8:38 PM
#1

Du kan skriva i våra Facebook grupper Hittekattsgruppen och Kattgruppen också. Där når du flera som inte redan har fullt hus - så som är fallet med de flesta av oss här.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kanderss
4/26/14, 10:12 PM
#2

Har lagt där innan, men fick tyvärr ingen respons, och just nu är det så tråkig stämning där att allt man skriver bara försvinner i mängden.

ElisabethB
5/8/14, 4:39 PM
#3

Puttar för denna tös..

Bor tyvärr för långt bort själv, men hoppas på en lösning.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Egycsaj15
5/9/14, 10:53 AM
#4

Du får gärna lägga in de på omplacering i fokus med!:)

kanderss
6/11/14, 2:28 PM
#5

Uppdatering om Kattis.

Kattis kommer nu varje morgon och kväll och nosar på mina händer.

Hon vill så gärna bli klappad, men Klara, en ad de andra hemlösa katterna, släpper inte fram henne till mig, utan hon puttar bort henne hela tiden. Hon går väldigt sällan och gömmer sig när man kommer in till henne numera. Hon behöver komma till ett ställe där det finns en snäll och trygg kompis och till någon som har tålamodet och tiden, tills hon vågar lita på människor igen. 

Kattis blir tuffare för varje dag som går.

Katthemsmatten
6/11/14, 4:41 PM
#6

Vad fint att det går framåt för Kattis. Synd bara att hon blir bortpuffad av Klara. Håller tummarna för att hon får ett eget hem snart. Du har väl lagt ut den här tråden även på andra kattrelaterade sidor?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
kanderss
6/14/14, 8:20 AM
#7

Ja, samtliga katter ligger på lite olika sidor. Och nu är det bara Kattis kvar, Klara och Klasse (hennes syskon) flyttar nu i helgen, en till ett stödhem, som är tänkt att bli permanenthem, och Klasse får ett för alltid hem, om det fungerar med hans andra katt :-).

Lena
6/14/14, 10:07 AM
#8

Så bra att det redan löst sig för Klara och Klasse! Nu får vi hoppas på en bra lösning även för Kattis!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jassan
6/15/14, 10:35 AM
#9

Åh, vad roligt att höra!!👍 

Hoppas hoppas att allt klaffar så alla tre får hem o att dom får stanna hela sina liv där oxå. 

Nu tycker iallafall jag att solen skiner starkare när jag läste detta! 😎

07-sundaykat.gif

https://jazzans.wordpress.com/

kanderss
6/18/14, 9:38 AM
#10

Tyvärr så fick inte Klara ett nytt hem :-(. Vi fortsätter leta.

Katthemsmatten
6/18/14, 10:56 AM
#11

Tråkigt att den som hade bokat Klara hoppade av. Fast trots allt bättre att det sker innan katten flyttat och hunnit acklimatisera sig. Lycka till med att hitta nytt hem till båda flickorna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: