Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
14. Katter söker hem! / Katter sökes!

Hemlösa Kattis söker hem

2014-04-26 19:59 #0 av: kanderss

Jag har tre katter boendes i mitt garage som behöver nytt hem. Dessa katter bodde i ett skjul men deras ägare gick bort. Katterna fångades in, kastrerades och ID-märktes och meningen var att de skulle släppas ut igen, men ägaren till skjulet hyrde ut det och nu är inte katterna välkomna igen, man har kastat deras bo, matskålar och filtar och säger att man kommer kalla in kommunjägarna om man släpper tillbaka katterna igen. På grund av detta så har förutsättningarna ändrats katterna som bara skulle bo i ett läkehem hos mig i två veckor behöver nu akut någonstans de kan bo, vi har redan tre katter och har ingen möjlighet att behålla dessa.

Detta är Kattis, som också är en hemlös katt, Kattis är född sommaren 2013. Kattis är ganska så blyg men gör framsteg för varje dag som går. Från början låg hon uppe på några madrasser som satt i taket medan hon nu alltid sitter någon meter ifrån mig och tittar när jag är ut med mat, hon tittar väldigt avundsjukt på de andra katterna när jag kelar med dem men hon vågar sig inte riktigt ända fram ännu. Kattis skulle nog trivas alldeles utmärkt som stallkatt så att hon kan ta kontakt på sina villkor eller ha en trygg kattkompis som kan visa henne hur mysigt det är med människor som bryr sig om katter.
Kattis är kastrerad och ID-märkt så priset för henne är 900:-, som kommer att gå till andra hemlösa katter som behöver hjälp.

Kattis finns idag i Flyinge, strax utanför Lund och transport kan ordnas inom ett rimligt område.

Anmäl
2014-04-26 20:38 #1 av: Lena

Du kan skriva i våra Facebook grupper Hittekattsgruppen och Kattgruppen också. Där når du flera som inte redan har fullt hus - så som är fallet med de flesta av oss här. 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-04-26 22:12 #2 av: kanderss

Har lagt där innan, men fick tyvärr ingen respons, och just nu är det så tråkig stämning där att allt man skriver bara försvinner i mängden. 

Anmäl
2014-05-08 16:39 #3 av: ElisabethB

Puttar för denna tös..

Bor tyvärr för långt bort själv, men hoppas på en lösning.

Anmäl
2014-05-09 10:53 #4 av: Egycsaj15

Du får gärna lägga in de på omplacering i fokus med!:)

Anmäl
2014-06-11 14:28 #5 av: kanderss

Uppdatering om Kattis.

Kattis kommer nu varje morgon och kväll och nosar på mina händer.

Hon vill så gärna bli klappad, men Klara, en ad de andra hemlösa katterna, släpper inte fram henne till mig, utan hon puttar bort henne hela tiden. Hon går väldigt sällan och gömmer sig när man kommer in till henne numera. Hon behöver komma till ett ställe där det finns en snäll och trygg kompis och till någon som har tålamodet och tiden, tills hon vågar lita på människor igen. 

Kattis blir tuffare för varje dag som går.

Anmäl
2014-06-11 16:41 #6 av: Katthemsmatten

Vad fint att det går framåt för Kattis. Synd bara att hon blir bortpuffad av Klara. Håller tummarna för att hon får ett eget hem snart. Du har väl lagt ut den här tråden även på andra kattrelaterade sidor?

Anmäl
2014-06-14 08:20 #7 av: kanderss

Ja, samtliga katter ligger på lite olika sidor. Och nu är det bara Kattis kvar, Klara och Klasse (hennes syskon) flyttar nu i helgen, en till ett stödhem, som är tänkt att bli permanenthem, och Klasse får ett för alltid hem, om det fungerar med hans andra katt :-).

Anmäl
2014-06-14 10:07 #8 av: Lena

Så bra att det redan löst sig för Klara och Klasse! Nu får vi hoppas på en bra lösning även för Kattis! 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-06-15 10:35 #9 av: Jassan

Åh, vad roligt att höra!!Tummen upp 

Hoppas hoppas att allt klaffar så alla tre får hem o att dom får stanna hela sina liv där oxå. 

Nu tycker iallafall jag att solen skiner starkare när jag läste detta! Cool

07-sundaykat.gif

Anmäl
2014-06-18 09:38 #10 av: kanderss

Tyvärr så fick inte Klara ett nytt hem :-(. Vi fortsätter leta.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.