Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1247 ggr
kanderss
2014-04-26 19:57

Hemlösa Klara söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre katter boendes i mitt garage som behöver nytt hem. Dessa katter bodde i ett skjul men deras ägare gick bort. Katterna fångades in, kastrerades och ID-märktes och meningen var att de skulle släppas ut igen, men ägaren till skjulet hyrde ut det och nu är inte katterna välkomna igen, man har kastat deras bo, matskålar och filtar och säger att man kommer kalla in kommunjägarna om man släpper tillbaka katterna igen. På grund av detta så har förutsättningarna ändrats katterna som bara skulle bo i ett läkehem hos mig i två veckor behöver nu akut någonstans de kan bo, vi har redan tre katter och har ingen möjlighet att behålla dessa.

Detta är Klara som också är en hemlös katt som söker nytt hem, hon är född någon gång under sommaren 2013. Hon är en liten blyg tjej, men hon tycker mycket om att bli kliad på pannan och på kinderna. Hon tycker om att leka med plyschmöss, men det ska gärna låta om dem. Klara är kastrerad och ID-märkt så priset för henne är 900:-, som kommer att gå till andra hemlösa katter som behöver hjälp.

Klara finns idag i Flyinge, strax utanför Lund och transport kan ordnas inom ett rimligt område.

Annons:
Lena
2014-04-26 20:39
#1

Jättesöt kisse! Hänvisar till mitt inlägg i tråden om Kattis.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kanderss
2014-06-14 08:22
#2

Nu har vackra Klara fått ett eget hem :-). Nu håller jag bara tummar och tår att det fungerar med de andra katterna i hemmet.

Lena
2014-06-14 10:06
#3

Men så bra att det även har löst sig för Klara!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kanderss
2014-06-18 09:39
#4

Tyvärr så blev det inget nytt hem för Klara, men vi får leta vidare :-(.

Katthemsmatten
2014-06-18 10:57
#5

Bättre att hon aldrig hann flytta än att hon kom i retur efter en tid trots allt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2014-06-20 15:55
#6

#5 Ja så får man tänka.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: