Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
14. Katter söker hem! / Katter sökes!

Hemlösa Klara söker hem

2014-04-26 19:57 #0 av: kanderss

Jag har tre katter boendes i mitt garage som behöver nytt hem. Dessa katter bodde i ett skjul men deras ägare gick bort. Katterna fångades in, kastrerades och ID-märktes och meningen var att de skulle släppas ut igen, men ägaren till skjulet hyrde ut det och nu är inte katterna välkomna igen, man har kastat deras bo, matskålar och filtar och säger att man kommer kalla in kommunjägarna om man släpper tillbaka katterna igen. På grund av detta så har förutsättningarna ändrats katterna som bara skulle bo i ett läkehem hos mig i två veckor behöver nu akut någonstans de kan bo, vi har redan tre katter och har ingen möjlighet att behålla dessa.

Detta är Klara som också är en hemlös katt som söker nytt hem, hon är född någon gång under sommaren 2013. Hon är en liten blyg tjej, men hon tycker mycket om att bli kliad på pannan och på kinderna. Hon tycker om att leka med plyschmöss, men det ska gärna låta om dem. Klara är kastrerad och ID-märkt så priset för henne är 900:-, som kommer att gå till andra hemlösa katter som behöver hjälp.

Klara finns idag i Flyinge, strax utanför Lund och transport kan ordnas inom ett rimligt område.

Anmäl
2014-04-26 20:39 #1 av: Lena

Jättesöt kisse! Hänvisar till mitt inlägg i tråden om Kattis. 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-06-14 08:22 #2 av: kanderss

Nu har vackra Klara fått ett eget hem :-). Nu håller jag bara tummar och tår att det fungerar med de andra katterna i hemmet.

Anmäl
2014-06-14 10:06 #3 av: Lena

Men så bra att det även har löst sig för Klara! 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-06-18 09:39 #4 av: kanderss

Tyvärr så blev det inget nytt hem för Klara, men vi får leta vidare :-(.

Anmäl
2014-06-18 10:57 #5 av: Katthemsmatten

Bättre att hon aldrig hann flytta än att hon kom i retur efter en tid trots allt.

Anmäl
2014-06-20 15:55 #6 av: Lena

#5 Ja så får man tänka. 

Anmäl