Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1238 ggr
Star Sand
4/24/14, 11:24 PM

Katt med magkatarr

Min herre har det. Är nu säker. Efter bild jag såg är jag säker. Och lite lugnare eftersom jag vet vad det är.

Nu kommer Finns det något jag kan göra Något man kan köpa för att han ska må bättre?

Ger ID blötmat, Ett lättsmält hårdfoder till kattflickorna (ifall han tar något) och ska börja koka fick imorgon. 

Var dum, gav liiiite av hans favvo godis (menar då verkligen lite) igår & idag ville han ha tjejernas favvo godis några bitar. Skulle inte gjort det. Han dreglade igår efter favvo godiset inne på toa Förstod då inte varför, trodde det kanske var medden som han inte svalt riktigt.. fel. Vet nu vad det var. Idag klarade han inte av hårdfodret alls, kräktes upp. Och han vill inte ha ID blötmaten just nu. Hoppas så klart han ska ta fisken i morgon. Låter magen vila tills dess. Usch Vet inte vad som är rätt just nu. Förutom Allt kattgodis är undangömt. Det är jag helt säker på att det är rätt.
Någon som vet någe någon bra veterinär tipsat om som kan hjälpa när han har de där vidriga sura magsyran upp i strupen och inte vill äta?
Alla idéer är välkomna. Vill ju hjälpa honom att kunna äta igen. Grr på mig själv. Varför gav jag det där förbaskade godiset Grrr
Men ska ha igång han att äta igen Sedan blir det minst en månad bara skonsam kost!!! 
Alla tips mottages tacksamt som sagt.

Annons:
Uppkatten
4/25/14, 6:31 AM
#1

Har katten undersökts hos veterinär som konstaterat magkatarr? Annars är det viktigt att katten får komma till veterinär. Vad är det för bild du har sett?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Jourhemmet
4/25/14, 7:29 AM
#2

Undrar också vad du sett för bild? Du kan inte själv ställa den diagnosen utan katten måste till veterinär.

Katthemsmatten
4/25/14, 11:05 AM
#3

Magkatarr kan man inte se med ögat annat än på röntgenbild. Katter kan drägla av många orsaker så du måste boka tid hos veterinär för katten. Det finns saker man kan ta till, men det är det veterinären som ska berätta för dig, inte någon som sitter vid en dator och inte sett din katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: