Annons:
Etikettsajten
Läst 1326 ggr
sweety92
2014-03-24 18:29

UTSTÄLLNING av hittekatter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på och försöker få folk med sociala katter (De brukar tycka utställningar är skoj) att delta i kattutställningar som ett projekt att höja hittekattens status. Vi är några stycken Sverige över som ställer i olika delar av landet, men det behövs fler. Raskattsägare blir förundrade över hur söta, goa och vackra huskatter det finns, och på samma gång får vi en chans att sprida budskapet att huskatter inte är sämre eller mindre värda än raskatter.

Allt som behövs är att de är kastrerade och att man ansöker om ett huskattsbevis hos SVERAK :)

Hoppas fler vill haka på!

Annons:
martdat
2014-03-25 10:21
#1

fasst indenpendent. osäker på stavningen, har ju också utställningar , inte bara swerak..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
2014-03-25 10:22
#2

jag har ställt ut på tre utställningar min huskatt som blev 20 år . två ggr min kille som blev 18. var roligt, men det var indenpendentutställing.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Katthemsmatten
2014-03-25 11:08
#3

TS, kul initiativ och ändamålet är ju toppen. Allt för att folk ska förstå att bara för att man inte har stamtavla kan man vara en alldeles enastående vacker/söt/snygg och trevlig kisse.

Dessvärre är min Milton alldeles för harig i sammanhang där han inte känner sig hemma så han skulle bli allt för stressad. Detsamma gäller min utefödda Chanda.

Medarbetare Hittekatter iFokus

sweety92
2014-03-25 17:56
#4

Hmm jag hade ingen bra koll på independent utställningar, skall kollas upp :D

Ja men det är ju lite det jag vill uppnå :)!! Att folk ska fatta att vackerheten sitter inte i stamtavlan <3

Mona22
2014-03-25 19:37
#5

Tycker absolut att huskatter ska visas upp! De har inte mindre värde än raskatter. Jag brukar alltid gå och kolla huskatterna först för de är mest intressant. En skogis är alltid en skogis och en ragdoll, en ragdoll.men en huskatt kan se ut hur som helst och det är det som är så kul =) Innan jag blev allergisk hade jag huskatter jag ställde ut och det var riktigt kul. #0 riktigt fint med oddeye, skulle gärna ha en sådan jag med.

Lena
2014-03-25 22:45
#6

Puttar upp!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
sweety92
2014-03-26 10:52
#7

Tack, ja han e en riktig goding min Isaiah :D Han är en fd hemlös kise :)

MewTwo
2014-03-26 11:40
#8

Jag kan berätta att Örebro katthem "levererat" en hel del framgångsrika hittekatter till utställande ägare - och har man bara fingertoppskänsla för om katten trivs i utställningssammanhang, så är det bra! En del hittekatter har sådan traumatiska saker i ryggsäcken att det aldrig är att tänka på det där med utställning, och det inser man ju ganska tydligt att en väldigt blyg katt inte vinner på stressen och pressen i sådana sammanhang. Så har vi ju vår berömda vän Sören Fernström som slår mången utställd raskatt! https://www.facebook.com/pages/S%C3%B6ren-Fernstr%C3%B6m/283500668361750 Eva, Evas katthem i Skara ställer ut sin fina Lucifer också! Framgångsrika Farbror Fritzz http://www.ut.se/nyheter/farbror-fritzz-tvaa-i-varlden(4025347).gm är "hittad" på Blocket men exempel på huskatt i hög klass!

sweety92
2014-03-26 12:24
#9

ja fritz har jag hjälpt till o ställa många gånger och sören är ju bara för gooo :D

Lena
2014-03-27 20:11
#10

Tänk att Sören skulle ha avlivats som kattunge om hans ursprunglige ägare hade fått bestämma! Då hade världen gått miste om mycket!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: