Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1710 ggr
bettyboop74
2014-03-08 03:36

analsäcksinflammation

Hej hej! Jo, leon har redan fått det i våras då tömde de analsäckarna. Båda var trasiga. Sen dess har det varit typ två sårskorpor eller nåt sånt. Ska visst vara så. Vi åkte dit igen idag för jag såg en av dem spruckit. De sa att det redan är tömt , att han gjort det själv. Och om det ej svullnar upp före tisdag o att det läkt så behöver han ej komma. Jag skulle tvätta den med klorhexin och fått medicin mot smärt lindring. Jag bara undrar så jag förstått rätt så länge den e tömd b o det ser ut som en hål är det onödigt att åka dit på tisdag för det ej finns att tömma? Men han slickar ju hela tiden, hur ska den då läka? Man ska väl ha tratt? Han e väldigt en rädd katt. Kan aldrig äta om det e ngn ljud i rummet , gömmer sig när gäster kommer , måste äta ensam o ifred i en rum. Så därför vill jag inte ta med honom dit i onödan. Så om det e tömd då e väl allt klart? Ska man då se till det blir en sårskorpa o han ej ska slicka på? Rätt? Mvh Linnea

Annons:
Lena
2014-03-08 12:24
#1

Problemen uppkommer om analsäcken inte tömmer sig naturligt så att säga. Lägger in en länk till en artikel där du kan läsa mera om analsäcksinflammation. Där står ungefär samma sak som din veterinär sagt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: