Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 26679 ggr
catfoot
3/5/14, 9:07 PM

varma öron

Har en katt feber då den har väldigt varma öron ?? Blivit lite väl nojjig då jag förlorat en del djur sista tiden :(

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Annons:
Lena
3/5/14, 10:02 PM
#1

De kan nog ha varma öron utan att vara sjuka. Verkar kissen ifråga annorlunda på något annat sätt? 

Hittade detta svar på nätet på frågan hur ser jag att katten har feber:

Katten är nedstämd och slö, förlorar aptiten och när man känner på nosen är den varm. Ta tempen på katten. Normal temperatur hos katt är 38°C. Temperaturer på 39° C och högre är tydliga och goda skäl till att kontakta veterinären.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
3/5/14, 10:18 PM
#2

Nix - öronens temperatur är inte en feber-indikation har jag lärt mig. Jag tar sockerprov i Rasmus öron och ibland är de väldigt varma och ibland iskalla. Beror på var han han har legat och sovit och om han varit aktiv eller ej.

Rumpan och febertermometer gäller säger vår veterinär.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

catfoot
3/6/14, 6:42 PM
#3

Är inte varm idag. Tack för att ni finns. Är lite väl nojjig efter jag förlorade Boggykissen i FIP…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
3/6/14, 9:15 PM
#4

Vet att man blir orolig när man varit med om livets hårda sidor, men jag upplever att mina katter alltid är varma om just öronen, tror inte att du ska behöva vara orolig för det…

Maria
3/7/14, 8:48 AM
#5

När mina katter leker som mest och jagar varandra runt hela huset så brukar deras öron bli kokheta. Jag upplever att mina katters öron just speglar hur "upphetsade" de är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

zorro2
3/7/14, 2:27 PM
#6

man får nog titta til hele katten :) slö, äter dårlig bare ligger på sin favorit plats og varme öronen…feber springer rundt leker og busar med allt og alle, hinner även med et varv rundt matskålen, varme öron…ingen feber

Annons:
Lena
3/7/14, 5:43 PM
#7

#3 Jag förstår dig! En sådan hemsk sjukdom sätter sina spår. Vad jag läst är det inte alls säkert att flera katter i samma hushåll ska behöva får sjukdomen. Den smittar inte heller när den utvecklar sig till FIP-formen. Kan ju kanske vara en tröst att veta.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: