Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
11. Kattsjukdomar & problem

varma öron

2014-03-05 21:07 #0 av: catfoot

Har en katt feber då den har väldigt varma öron ?? Blivit lite väl nojjig då jag förlorat en del djur sista tiden :(

Anmäl
2014-03-05 22:02 #1 av: Lena

De kan nog ha varma öron utan att vara sjuka. Verkar kissen ifråga annorlunda på något annat sätt? 

Hittade detta svar på nätet på frågan hur ser jag att katten har feber:

Katten är nedstämd och slö, förlorar aptiten och när man känner på nosen är den varm. Ta tempen på katten. Normal temperatur hos katt är 38°C. Temperaturer på 39° C och högre är tydliga och goda skäl till att kontakta veterinären.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2014-03-05 22:18 #2 av: kattassen

Nix - öronens temperatur är inte en feber-indikation har jag lärt mig. Jag tar sockerprov i Rasmus öron och ibland är de väldigt varma och ibland iskalla. Beror på var han han har legat och sovit och om han varit aktiv eller ej.

Rumpan och febertermometer gäller säger vår veterinär.

Anmäl
2014-03-06 18:42 #3 av: catfoot

Är inte varm idag. Tack för att ni finns. Är lite väl nojjig efter jag förlorade Boggykissen i FIP...

Anmäl
2014-03-06 21:15 #4 av: Sidentass

Vet att man blir orolig när man varit med om livets hårda sidor, men jag upplever att mina katter alltid är varma om just öronen, tror inte att du ska behöva vara orolig för det...

Anmäl
2014-03-07 08:48 #5 av: Maria

När mina katter leker som mest och jagar varandra runt hela huset så brukar deras öron bli kokheta.
Jag upplever att mina katters öron just speglar hur "upphetsade" de är.

/Maria

Anmäl
2014-03-07 14:27 #6 av: zorro2

man får nog titta til hele katten :) slö, äter dårlig bare ligger på sin favorit plats og varme öronen...feber

springer rundt leker og busar med allt og alle, hinner även med et varv rundt matskålen, varme öron...ingen feber

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.