Annons:
Läst 8255 ggr
KattkoloninBotkyrka
3/3/14, 6:29 PM

Redovisning 2014 Kattkolonin Botkyrka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härmed öppnar jag en ny tråd (med tillåtelse från admin) för 2014 års månadsredovisningar.

🌺Hemlösa Katter i Nöd🌺

Jag är en privatperson som hjälper katter i nöd här i Alby, Stockholm. Katter som är hemlösa, dumpade eller bara oönskade i samhället. Skygghet ser jag inte som en sjukdom och jag avlivar aldrig en skygg eller rädd katt. 

Alla gåvor som Hemlösa Katter i Nöd får in, redovisar jag varje månad. Jag lägger även upp kopior på veterinärkvitton och andra viktiga utgifter. 
Hjälp mig att hjälpa fler katter, genom att skänka ett litet bidrag!

Swedbank 8327-9 9241290353

https://www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Ps! Det är vackra nallebjörnen Ninos på bilden ❤️

Länk till den gamla tråden!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
3/3/14, 6:34 PM
#1

Månadsredovisning för januari och februari 2014 Blomma

Denna månad tillägnar jag ett varmt tack åt Kattstallet i Åkeshov. Mitt i deras kaos med vattenskadan och evakuering ifrån lokalerna har dom haft oss i tankarna, när dom inte hade plats för mat, filtar, skålar, sand mm Hjärta

Jag tackar även alla andra snälla kattvänner som har stött oss 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
3/3/14, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Gåvor som Hemlösa Katter i Nöd fick ta emot i januari månad 🌺
Tack till Kirsti och andra kattvänner som skänkte dessa till oss.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
3/3/14, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Gåvor som Hemlösa Katter i Nöd fick ta emot i februari månad 🌺

Tack snälla kattvänner ❤️

  1. Alma Ah -Kitekatt och leksaker
  2. Linda Bjuvgård -Brit Care 7st x 8kg, 4st x 2kg
  3. Lill Nyström -Klöspelare, kisslåda mm
  4. Jessica Eriksson - 2 st Kattbäddar
  5. Malin Lindqvist -3 x 400g Eukanuba och Bozita

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
3/3/14, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hemlösa katter i nöd vill rikta ett varmt tack till Kattstallet i Åkeshov för denna massiva matgåva.
Mitt i deras kaos som består av vattenskada, akut omplacering av katter, tömning av befintliga lokalen med mera, har dom ändå tid att tänka på oss och donera massor av mat till oss som dom inte har plats för. Tack fina vänner på kattstallet 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
3/4/14, 5:36 PM
#5

#4 Så snällt och bra gjort att Kattstallet! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
4/7/14, 3:52 PM
#6

Månadsredovisning för Mars månad 2014 🌺

Tack snälla katt vänner som har hjälpt mig denna månad!🎈

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Lena
4/7/14, 7:23 PM
#7

#6 Tusen tack för din redovisning! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[[eskils_]]
4/10/14, 9:33 PM
#8

#6 Tack själv för allt du gör för katterna i Botkyrka! ✨

KattkoloninBotkyrka
4/15/14, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hemlösa Katter i Nöd har den 13 april haft den stora äran att ta få emot denna oerhört vackra blombukett, ifrån kissekatten Neles mamma Anja. Jag fick även ett jätte vackert Tack-kort som innehöll en super generös hittegåva om 1,000 kr till katterna!🎈

Tack så oerhört mycket från djupet av mitt hjärta!!

-Nele hittades helt frusen, svag, blöt och eländig i Alby den 11 april 2014. Hon var märkt med en Tysk id chip. Man var sysselsatt av massor av spaningsarbete och samtal till bla veterinärer, Tullverket, Bauhaus utan resultat. Helt plötsligt blev jag kontaktad av Neles mamma Anja och hon kunde bevisa med pass och andra dokument att det var hennes lilla ögonsten som jag hade hittat.

Nele är en 15 årig innekatt som hade varit på villovägar i 6 dygn. Återföreningen var helt fantastisk och så full av glädje! 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Katthemsmatten
4/16/14, 10:52 AM
#10

Matte och Nele återförenades på Stockholms katthem som fått in katten via Botkyrkakolonin och som också hittade chipet. Mattes reaktion när hon fick se sin katt var mer än tillräckligt för att identifiera att det var rätt person som kom för att hämta sin älskade kisse.

Ljuvlig liten kisse och en oerhört lättad matte som grät floder av glädjetårar.❤️

Av detta kan man lära att alla katter som dyker upp i ens närområdet inte nödvändigtvis är dumpade, utan kan ha gått vilse. Annonsera och lappa om man hittar en katt är alltid första steget som ska tas för att hjälpa katten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[[eskils_]]
4/16/14, 11:34 AM
#11

En underbar solskenshistoria! Stort grattis alla inblandade! 🌺❤️

Nele hade tur som har en klok matte och en superduktig katträddare. 

Av detta kan man också lära att de katter man äger måste vara ID-märkta och registrerade! Välj register mellan http://www.skk.se/djurid-katt/ eller http://www.sverak.se/ID/ (eller båda). Gjort på några minuter och kan rädda din katts liv! ❤️

Det här är tiden på året då många katter springer bort, pga lockande vackert väder eller pga att katten flyttas tillfälligt till kattvakt. Så du som läser här och ännu inte har registrerat samtliga dina katter på dig som ägare och med aktuell bostadsadress - gör det BUMS!

KattkoloninBotkyrka
4/16/14, 1:20 PM
#12

Nele var dessvärre inte registrerad i svenska register. Man kunde inte heller hitta något i registret i Tyskland. Därför var det så svårt att veta varifrån hon kom.
Hade hon liftat från Tyskland med tex Bauhaus transport, därav tog jag kontakt med dom.

Jag blev kontaktad av ägaren då hon hade fått mitt nummer från en annan kattvän som visste att jag brukar hjälpa katter i nöd. Så på den vägen var det.

Tack snälla Stockholms Katthem som tog emot lilla gamlingen tills lösningen hittades 🌺❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
4/17/14, 7:00 PM
#13

Helt fantastiskt! Vi behöver den här typen av solskenshistorier för att få lite extra energi i alla tunga fall som inte löser sig lika fint och bra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
KattkoloninBotkyrka
5/6/14, 6:29 PM
#14

🌺Månadsredovisning för mars 2014 🌺

Jag tackar alla snälla kattvänner som har hjälpt mig denna månad

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
5/7/14, 4:43 PM
#15

#14 Tack för redovisningen! Alltid ordning och reda här! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
6/6/14, 12:11 PM
#16

Månadsredovisning för maj 2014

Jag tackar alla snälla kattvänner som har hjälpt mig denna månad

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
7/10/14, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Månadsredovisning för juni 2014

Jag tackar alla snälla kattvänner som har hjälpt mig denna månad.

Jag ber om ursäkta för denna försenade redovisning ☀️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
8/11/14, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Månadsredovisning för juli 2014

Jag tackar alla snälla kattvänner som har hjälpt mig denna månad.

Jag ber om ursäkta för denna försenade redovisning SolBlomma

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

[[eskils_]]
8/17/14, 5:59 PM
#19

Du gör ett jättebra arbete!

KattkoloninBotkyrka
8/22/14, 5:42 PM
#20

#19 Tack snälla för stödet 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
KattkoloninBotkyrka
9/6/14, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Månadsredovisning för Augustimånad

Jag vill tacka er underbara kattvänner som har skänkt gåvor till oss under augusti månad. Jag uppskattar ert stöd väldigt högt!

Jag satte igång en insamling till Kappi, då jag fick in honom för andra gången men jag stoppade den snabbt när det kom fram att jag hade ingen laglig rätt att hjälpa honom. Dessa pengar som ni hann överföra till Kappis vård, spar jag tills dess att vi ska försöka köpa loss honom från det katthemmet som han är på nu. Vi måste bara vänta på att utredningen är klar.

Ett varmt tack till er som hjälper mig att hjälpa

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
9/6/14, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Vi tackar Arken Zoo på Odenplan för den generösa matgåvan samt Scalas Hundhjälp för dom fina kattsakerna.🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
9/6/14, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Vi på Hemlösa katter i nöd har även skänkt en större gåva till en kvinna med skyddat boende i början av månaden. 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
9/10/14, 8:09 PM
#24

Tack för redovisningen för augusti! Så bra att du fått saker till skänks och även kunnat hjälpa andra. Förstår att det är mycket att stå i nu med kattungar och andra hemlösa.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
10/3/14, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Månadsredovisning för September 2014 (sida 1 av 2)

Under september har vi haft insamlingar till:
---SARAH--- Vi fick 2850kr. Hon kommer att få summan när det är dags att vaccinera ungarna och hon kommer att bli kastrerad, vaccinerad och ID-märkt.
---SALEM kullen--- Vi fick ihop 2750kr och Katthemmet som tog emot katterna fick hela summan.
---TYSON--- Vi fick ihop 450kr (resten redovisas i okt för hans veterinärbesök var den 1:a okt)

Jag vill tacka dom speciella kattvännerna som har ställt upp med bilskjuts och inte tagit emot pengar för varken bensinen eller besväret.

Jag vill även tacka jourhemmen som ställer upp och tar emot katter som behöver komma in i tryggheten.

Varmt tack till er som stödjer hemlösa Katter i Nöd, med gåvor, mat, tröst och framförallt massor av kärlek!

-----Tillsammans är vi starka-----

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
10/3/14, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Månadsredovisning för September 2014 (sida 2 av 2)

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
10/14/14, 11:12 PM
#27

Tusen tack för redovisningen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
KattkoloninBotkyrka
11/9/14, 11:31 PM
#28

Månadsredovisning för Oktober 2014

Jag vill tacka dom speciella kattvännerna som har ställt upp med bilskjuts och inte tagit emot pengar för varken bensinen eller besväret.

Jag vill även tacka jourhemmen som ställer upp och tar emot katter som behöver komma in i tryggheten.

Varmt tack till er som stödjer hemlösa Katter i Nöd, med gåvor, mat, tröst och framförallt massor av kärlek!

Vänner som också har skänkt gåvor som jag inte fick med på listan är:
Jessica (mat)
Ing-Britt (filtar)
Monica (mat)

Ett extra TACK till er som köpte Adventskalendern och även till er som skänkte en extrasumma för dom (Totalt 640kr extra)

-----Tillsammans är vi starka-----

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
12/6/14, 6:05 PM
#29

Månadsredovisning för November månad.

Tack snälla vänner för stödet 🌺

Mat och ever clean har gått åt en hel del denna månad, men jag har valt att inte ta med det i redovisningen denna gång.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
1/4/15, 9:05 PM
#30
KattkoloninBotkyrka
1/4/15, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#31

Månadsredovisning för December 2014

☆☆Jag vill tacka dom speciella kattvännerna som har ställt upp med bilskjuts och inte tagit emot pengar för varken bensinen eller besväret.

☆☆Jag vill även tacka jourhemmen som ställer upp och tar emot katter som behöver komma in i tryggheten.

☆☆Jag vill även tacka snälla Anette Ingelsson som hade auktioner och vi har fått ihop hela 1590kr som går oavkortat till veterinärkostnader.

☆☆Tack till alla som har skänkt "JUL-tian" som landade på hela 2400kr.

☆☆Ett extra TACK till er som har köpt Väggkalendern och även till er som skänkte en extrasumma för dom.

☆☆Varmt tack till er som stödjer hemlösa Katter i Nöd, med gåvor, mat, tröst och framförallt massor av kärlek!

☆☆☆ ★Tillsammans är vi starka★ ☆☆☆

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Upp till toppen
Annons: