Annons:
Etikettmedia
Läst 1967 ggr
Lena
2014-03-01 13:38

Lyxfällan: Byggde Katthem fick skulder...

I ett av Lyxfällans program under hösten handlade det om en kvinna i Krylbo som istället för att betala företagets räkningar byggde ett katthem. 

Läs mera här!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kattassen
2014-03-01 15:18
#1

#0 Undrar hur de tacklade det?

De är ju väldigt snabba med att se till att folk måste göra sig av med djur om de hamnar i trångmål. I programbeskrivningen gör man nästan narr av henne tycker jag.

"Någonstans på vägen blev hon även pryltokig. Kanske var det en följd av att hon prenumererar på varenda inredningstidning som produceras i Sverige. Sedan anser Mia att det är hennes uppgift att hålla skogens alla djur mätta och belåtna."

Får en känsla av att det inte sågs med blida ögon att hon hjälper djur. Naturligtvis kan hon ju inte använda företagets pengar - det var väl där det gick snett antar jag och nåt galet är det ju när det spårar ur tyvärr :-(

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
2014-03-01 15:32
#2

#1 Har inte sett programmet själv. Men av vad jag hört av andra - så verkar det inte finnas någon förståelse för att hon lagt pengarna på hemlösa katter. Men som du säger var det väl kombinationen att hon inte betalade räkningarna utan istället lade räkningspengarna på annat.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2014-03-05 20:40
#3

Någon som sett detta program?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
2014-03-06 13:48
#4

Har inte sett programmet, men som fd avesta/krylbo-bo måste jag då ända säga att många katter har henne att tacka för sitt fortsatta liv, där myndigheter har velat avliva dem.

Sidentass
2014-03-06 21:19
#5

Jag såg programmet men det var ett tag sen nu. Upplevde det som att man inte tog det seriöst på just hennes drivkraft att vilja hjälpa katter. Naturligtvis måste det ju fungera ekonomiskt men man tycker att kvinnan borde fått lite mer kredit för hennes välvilja , fast det kan man nig tyvärr inte räkna med..

kattassen
2014-03-06 22:10
#6

Förstår att allmänheten kan ha svårt att se det fina med att man vill hjälpa djur (i synnerhet katter). Kanske är man partisk när man ändå känner att om en person går i personlig konkurs pga att hon vigt sitt liv åt att lägga pengarna på välgörenhet och att göra livet drägligt för utsatta djur så känns det betydligt mer vettigt än de som super, röker spelar poker och köper upp alla pengarna på postorderskit.

Men som sagt - det var ju inte bara hennes personliga ekonomi utan även hennes företags ekonomi som drabbades.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Thaeri
2014-03-09 01:51
#7

Jag har inte sett programmet heller, men jag vill ändå dela med mig av mina tankar.

Om ekonomin börjar gå åt helvete och man sticker huvudet i sanden, till och med förskingrar från sitt eget företag (om det nu är vad som har hänt), så innebär det allvarliga problem för katthemmet. Vad händer om hon åtalas för förskingring och hamnar i fängelse? Eller om hon försätts i personlig konkurs?

Jag tycker att det hela känns igen från diskussioner vi har haft, om att folk som faktiskt inte har råd att ge katter den omsorg och vård de behöver inte ska skaffa katt, fast då på en större skala.

Men som sagt, jag har inte sett programmet.

Lena
2014-03-09 11:10
#8

Det verkar ju som hon även lade pengar på överdriven konsumtion. Att det var det som var det stora problemet. Samlingar av Nallebjörnar och allt möjligt annat. Om hon "bara" lagt pengar på katthemmet hade det kanske gått bättre. 

Undrar hur det gick sedan? Fick hon sluta med katthemsverksamheten helt eller vad hände?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: