Annons:
Etikettkattprat
Läst 617 ggr
zorro2
2014-02-21 23:19

transportbur

hvilken transport bur anvender ni? innan fans det bare en typ (hva jeg vet) den vanliga, hårde men galler fram, og to delat. Botten og tak som kunne delas.  men senere åren har det kommet flere olike typer, lite mjukare ja typ som bag endel med som kan åpnes fra ovan og endel fra framsiden med dragkjede. Hvilken anvender ni?

Annons:
Rödis
2014-02-22 11:14
#1

Beror på vad man ska göra… jag använder olika för olika tillfällen!

Lena
2014-02-22 12:35
#2

Det har alltid funnits flera olika varianter av transportburar. Förr var det vanligt med burar av korg, men de var inte särskilt säkra. Ska man investera i en bur är det viktigt att välja en som är riktigt robust och säker mot rymning. Enligt föreskrifterna till djurskyddslagen ska även transportburen ha vissa mått. (Något som faktiskt är svårt att hitta i handeln)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

zorro2
2014-02-22 14:17
#3

jaha, det visste jeg ikke at det alltid har funnits olika varianter. Jeg kom til å tenke på dette da en katt fikk åke med meg til sitt permanente hjem. Problem 1) ingen hadde transportbur og fattade sen at jourhemmet ikke ville låne ut sin transportbur. Katthemmet hadde ingen verkade som. Jeg lånade ut min så fikk åke til jourhemmet og hämte kissen. Ingen större problem egentlig annat en at jeg tenkte på katten som skulle sitte i en transportbur med ukjente dofter samt åke bil med en människa som for kissen er helt främmande. problem2) transportburs bytet i baksetet av bilen, lite bökig var det. Litet plats i baksetet og permanente hjemmet hadde stor transportbur men det gikk jo bra tilslutt. Men hadde varit mkt enklere om nån av oss eller både hadde transportbur av bag typen der man kan åpne fra ovan med dragkjede sen bare lyfta ut kissen. korgburarna er det dom jeg tenker på som vanliga burar mån tro….for egen del tycker jeg egentlig ikke at dem er så rymningssäkra. så funderar på å investera i en med dragkjede. men dem i sin tur verkar lite klena, ikke så robusta.

Jourhemmet
2014-02-22 15:55
#4

De mjuka är det större rymningsrisk på då en katt som hatar att sitta där ganska lätt kan ha sönder dragkedjan i sina vilda försök att komma ut.

Upp till toppen
Annons: