Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1775 ggr
seve_ina
2/11/14, 2:47 PM

Bortsprungen honkatt Täby, Stockholmslän!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bessie försvann 28 augusti 2013 från sitt adoptionshem i Täby. Hon varen fd hemlös katt vilt infångad i början av agusti så hon är mycket skygg. Man kan inte närma sig henne, eller ropa på henne. Då springer hon iväg. Det går inte att på egen hand försöka fånga in henne. Hon försvann i Täby i skogspartiet vid Torlidsv/Byängsv/Stockholmsv/Gasellv och Värmevägen.
Spräcklig, svartsköldpadssmönstrad, vuxen honkatt. 
Ett jack i höger öra. 
5 år gammal, ingen öronmärkning, inget chip, okastrerad.
Om ni ser henne eller har några tips om vart hon kan befinna sig hör av er till Luffarkatten. Uppehåller hon sig där ni bor snälla lägg ut mat till henne så hon håller sig kvar där och så att Luffarkatten kan fånga in henne. 
Hittelön även om hon hittats död.
Ring ägaren Ulrika på 070-3961536.
Eller skicka pm till mig Ina, Luffarkatten eller maila info@luffarkatten.se
Tack snälla! Dela gärna vidare på fb i Täby.

Annons:
Katthemsmatten
2/11/14, 2:52 PM
#1

Du har väl bett jourhemmet att mata där katten försvann och lappa (massor) i närområdet, söka sent på kvällen.

Skicka annons till omplaceringskatt@katthemmet.nu Det är gratis. För mer info se www.katthemmet.nu

Medarbetare Hittekatter iFokus

seve_ina
2/11/14, 3:24 PM
#2

Allt som bör göras vid försvunnen katt har gjorts.
Matats, lappats, anmält som försvunnen hos polisen, många infångningsförsök, efterlysningannonser på de katthems hemsidor som tar emot efterlsyniongar och i alla fbgrupper och fbsidor för försvunna bortsprungna katter.

Katthemsmatten
2/11/14, 3:27 PM
#3

OK, men fortsätter man med åtgärderna? Det är, ffa med skyggisar, extremt viktigt med uthållighet. Har ni fått indikationer på var katten(-erna) kan ha synts till?

Medarbetare Hittekatter iFokus

seve_ina
2/11/14, 3:32 PM
#4

Nej Bessie har inte alls setts till efter försvinnadet. Hon var för skygg och för ny i adoptionshememt när hon lyckades rymma ut.
Jag får in tips ibland från FBgrupperna och fbsidorna där jag postat min efterlysning och ibland från Bessies blocketannons men det har tyvärr aldrig varit Bessie.
Adoptionsmatte köpte en Lotinfälla på en gång och ställde ut, men eftersom vi inte kunde lokalisera Bessie alls så gav det inget resultat.

Katthemsmatten
2/11/14, 3:35 PM
#5

Tråkigt att höra. Jag gissar att du hållit koll på katthemmens sidor för att se om de fått in någon skyggis som ser ut som Bessie. Eftersom hon inte var märkt har det ju i så fall inte varit möjligt att kontakta dig/jourhemmet eller att ens ana att hon var f.d. hemlös.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Jourhemmet
2/11/14, 5:08 PM
#6

Ser inte om katten som rymt är ljusare eller om det bara är så på fotot.

http://www.blocket.se/stockholm/Pakord_och_avliden_skoldpaddsfargad_katt_52055702.htm?ca=11&w=3

Annons:
seve_ina
5/14/14, 11:33 AM
#7

Bessie är fortfarande till dagsdatum ej hittad. Adoptionshemmet har hjälpt ett antal andra hemlösa katter när man åkt på tips rörande Bessie. Vi hoppas fortfarande finna henne.
Mvh Ina
Luffarkatten
FB Luffarkatten
www.luffarkatten.se

[[eskils_]]
5/16/14, 1:31 PM
#8

Lägg efterlysningen här också, med ortnamnet i rubriken:

http://kattpolisen.ifokus.se/discussions

Lena
5/17/14, 10:55 AM
#9

Har du spridit uppgiften i Kattgruppen? Där har vi nästan 6000 medlemmar nu.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

seve_ina
9/26/14, 11:07 AM
#10

Fortfarande saknad.

Upp till toppen
Annons: