Annons:
Etikettsajten-medlemmarna
Läst 2786 ggr
Lena
2014-02-02 11:55

Hittekatters Facebook grupper & sida

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För att nå så många kattägare/kattälskare som möjligt har vi sedan några år tillbaka även funnits på Facebook. 

Hittekatter i Sverige (facebooksida) just nu 1546 gillare.

Kattgruppen (facebookgrupp för kattägare i största allmänhet) just nu 911 medlemmar.

Hittekatter i Sverige: Hittekattsgruppen (ny facebookgrupp som en förlängning på facebooksidan) just nu 495 medlemmar.

Välkommen dit du också!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Paddan88
2014-02-02 12:02
#1

Önskar att ni även hade en grupp där inläggen enbart syntes för medlemmar eller om man går in på gruppens sida. Fins saker och frågor om katter som jag vill kunna ställa utan att hela min bekantskapskrets läser det. Dock så är denna sida ett bra substitut för det men man ser ju att svaren kommer snabbare på Facebook än här

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

Lena
2014-02-02 13:58
#2

#1 Tänker du på Hittekatter iFokus eller på facebook grupperna?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Paddan88
2014-02-02 15:05
#3

Facebook grupperna. Facebook använder man ju till så mycket annat och har en betydligt bredare bekantskapskrets på och det är ju inte alltid man vill ställa pinsamma frågor om sin katt så öppet så att alla man känner kan se eller så kan det vara en bild man vill dels både på sin egen Facebook och i en kattgrupp men med olika text vilket kan upplevas som spam av andra facebook användare. Som exempel ska jag adoptera en hittekatt om ett par månader. Jag vill inte att mina ytligt bekanta tex skolkamrater och grannar ska veta detta innan jag själv är redo att berätta det eftersom jag vet att det fins de som har en otroligt negativ bild av förvildade katter och jag därför inte vill införliva den utan vänta till katten har anlänt och visar tecken på att motbevisa deras syn på hittekatter. Jag känner att jag inte vågar skriva om denna katt på facebookgruppen eller ställa frågor om den där utan väjer att tiga eftersom jag kan ställa frågorna och berätta här istället och för att jag genom ett fiktivt namn och ett iFokus konto som inte berättar så mycket om vem jag är känner mig anonym och slipper spydiga kommentarer från folk i min vardag som inte har bättre förstånd. Bara några exempel men som sagt denna sida är ju därför bra om man vill ställa de där frågorna mer anonymt.

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

Rödis
2014-02-03 11:15
#4

En eloge till dig som går din egen väg och tar dig an en katt trots bekantas negativism! Önskar er allt gott tillsammans, en spännande utveckling. Förutom att vi som jobbar med sådana katter vill hjälpa så är det mkt mkt intressant och lärorikt att vara med i en sådan "relation i utveckling", vi lär oss mkt om hur levande varelser fungerar och blir förhoppningsvis ödmjuka av det.

Lena
2014-02-03 23:36
#5

#3 Nej Facebook kan vara en nackdel i vissa lägen. Ser det som ett komplement till denna sajt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: