Annons:
Etikettkattprat
Läst 917 ggr
Uppkatten
1/19/14, 9:52 AM

Katt tappades bort av flygbolag...

Verkar inte vara någon ordning alls när katter ska ut och flyga… Det här är väl åtminstone andra gången på kort tid som det går på tok…? Näe, mina katter får allt hålla sig kvar på marken! http://www.unt.se/sverige/katt-tappades-bort-av-flygbolag-2805716.aspx

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Lena
1/19/14, 11:27 AM
#1

Men gud vad hemskt och vilket lidande för den stackars katten. Nej flygsäkerheten för katter verkar vara starkt eftersatt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
1/19/14, 12:17 PM
#2

fyy faaan. sånt får bara inte hända…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kulanturbo
1/19/14, 1:04 PM
#3

Inte klokt! En kompis kompis skulle flyga hem med sin hund för något år sedan så minns inte varifrån. Iallafall så hade de glömt sätta på värmen och hunden var död när de kom fram. Så jag kommer aldrig flyga med något djur. Sådant får inte hända. Hoppas katten kommer hem i dag utan för mycket lidande

Lena
1/19/14, 1:12 PM
#4

#3 Men fy vad hemskt!Då hade de nog lastat hunden fel så den hamnade bland väskorna. Där kan det bli ganska kallt och även problem med syret.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kulanturbo
1/19/14, 1:33 PM
#5

Ja det är ju jätte kallt uppe i luften. Hon var helt förtvivlad såklart. Blev anmält och stor i tidningen men vad hjälper det. Så vidrigt. Det är flera år sen och de skulle se över rutinerna. Men jag skulle aldrig våga lita på det. Vi är en del i norge o danmark på utställningar men då kör vi själva.

Mona22
1/19/14, 7:25 PM
#6

Jadu, jag vet tyvärr hur väskor och annat lastas och hur det ser ut efter landning…har jobbat som lastare.
Skulle inte gå med på att ha djuret i lastutrymmet.

Annons:
anebit
1/19/14, 7:49 PM
#7

Å fy så hemskt!  en sån mardröm!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

carlas
1/19/14, 11:01 PM
#8

Ruskigt!

Har flugit med katt som handbagage = i transportbur tills m matte i kabinen. För katten var det inte konstigare än att åka bil, buss el tåg. Sov tryggt ❤️Lastutrymmen?, aldrig!

kulanturbo
1/19/14, 11:02 PM
#9

Ja hon mådde verkligen skit. Ja#6 man har sett hur de slänger omkring väskorna på flyget. Det ska väl gå snabbt. Sen kvittar det om nåt går sönder.

Mona22
1/20/14, 8:44 AM
#10

#9 vi hade 20min att få planet klart från att det kom fram tills det skulle åka. Att lasta i ibland flera hundra väskor tar ganska mycket tid. Var det dessutom snö ute skulle en av-isa vingarna så då fick vi skynda ännu mer. Inget av värde som kan gå sönder bör läggas i lastutrymmet.

kulanturbo
1/20/14, 9:30 AM
#11

Taskiga arbetsförhållanden. Inte personalens fel utan ledningen.

MewTwo
1/20/14, 11:47 AM
#12

Luna är i alla fall lyckligt hemma hos matte nu. Men kom hem i en skadad och IHOPTEJPAD transport - man kan ju undra vad som hänt!

Lena
1/20/14, 7:36 PM
#13

#12 Ohh Vilken mardröm! Tur att det slutade väl trots allt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kulanturbo
1/20/14, 7:40 PM
#14

Usch det lät ju inte bra med en hoptejpad bur. Tur katten mår bra iallafall!

Upp till toppen
Annons: