Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1722 ggr
mallabralla
1/1/14, 8:37 PM

Tvist med katthem

en diskussion som tycks lite skum inne på katter iFokus, kanske någon här inne har mer fakta i fallet!

http://katter.ifokus.se/discussions/52c4529e8e0e74365200030d-sjuk-och-mina-katter-var-forsvunna?discussions-1

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
Katthemsmatten
1/1/14, 8:45 PM
#1

Får en känsla av att TS inte riktigt håller sig till sanningen. Inget katthem tar på sig en fullständigt onödig utgift om det finns en ägare som kan bevisa sitt ägarskap. Då återgår givetvis katterna omgående. Om det inte råkar vara så att det här är en person som notoriskt samlar på sig katter trots djurförbud. Vill poängtera att jag inte har den blekaste aning om vem TS är, men historien känns inte genuin.

Medarbetare Hittekatter iFokus

mallabralla
1/1/14, 8:47 PM
#2

jag har skrivit min åsikt där inne som går att läsas, jag får också känslan av att något inte stämmer.

Sajtvärd på Perser iFokus

Lena
1/1/14, 8:48 PM
#3

Tror också att det finns mera i den här historien än vad som framkommer i tråden. Precis som #1 skriver har inte katthemmen något intresse av att ta på sig ägda katter så där utan vidare. Och är det dessutom raskatter ska det ju finnas papper på katterna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mallabralla
1/1/14, 8:54 PM
#4

det tycks som att katterna används för att tjäna pengar, vilket får mig att undra över synen på katterna, kanske TS har en annan syn på katt avel och hållning vilken dem flesta andra inte delar (därav omhändertagandet)

Sajtvärd på Perser iFokus

Djurälskaren87
1/1/14, 9:04 PM
#5

känns som man inte kommer få reda på hela historien men ju mer TS skriver desto mer skumt låter allting anser jag…

Kattens57
1/1/14, 9:32 PM
#6

Märkligt att ett katthem tar emot ägda katter bara så där,de brukar ju vara överfulla med hemlösa katter.Vore intressant få veta vilket,,

Annons:
Josefa
1/1/14, 9:54 PM
#7

Den här kvinnan är en stor j**la bluff. Hon är ingen registrerad uppfödare. Hon hade en del annonser ute på Blocket på just de sk Ragdollsen för ett par år sedan. Sålde kattungarna när de var 8 veckor gamla. För att de om de blev äldre, var så "svåra att hantera" och visa upp för intressenterna. Skrev alltid i sina annonser om hur intelligenta hennes katter var och förstod vad hon sa till dem. Och att mamman och pappan levde som familj och fostrade ungarna tillsammans.

mallabralla
1/1/14, 10:42 PM
#8

#7

det låter som att katterna blivit omhändertagna på goda grunder då, misstänkte det.

Sajtvärd på Perser iFokus

Lena
1/2/14, 12:10 AM
#9

Som man kan misstänka är det inte riktigt i sin ordning saker och ting. Isses sälja kattungar som bara är 8 v är ju att bryta mot djurskyddslagen så det skriker om det. .

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rödis
1/2/14, 11:06 AM
#10

Vilket katthem detta nu är så har de säkert goda grunder att agera som de gör, jobbig situation är det iaf! Hoppas katterna får detn bästa hjälpen de kan få.

[ElisabethYL]
1/2/14, 12:57 PM
#11

Ja och om hon säljer (ursäkta mig) kattbebisar och särskillt med den motiveringen så ska man inte ha fertila djur..

Oavsett vad så verkar det mer och mer som katterna bör ha ett annat hem ju mer hon skriver..

mallabralla
1/4/14, 9:16 PM
#12

någon som hört hur det går?

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
1/4/14, 9:32 PM
#13

tänkte då mest för katternas del

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
[ElisabethYL]
1/4/14, 9:34 PM
#14

Vet inte mer än att hon har avslutat sitt medlemskap här på iFokus.

Lena
1/5/14, 1:17 AM
#15

Ja det brukar de göra när det inte får ngt gehör.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jnielsen
1/5/14, 9:23 AM
#16

Det kanske bara var ett troll..

Lena
1/5/14, 10:40 AM
#17

#16 Ja man kan aldrig veta. Det verkar som det är lite trolltyg ute och spökar på iFokus i dessa dagar. Det brukar bli mera troll i farten när det är jul- och sommarledigheter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
1/5/14, 11:24 AM
#18

Nej, den här kvinnan finns. Tyvärr! Jag hade kontakt med henne för några år sedan, just för att hon lämnade iväg kattungar alldeles för tidigt.

jnielsen
1/5/14, 11:28 AM
#19

#18 Vad fick dig att förstå att det var samma kvinna? Jag tycker at hon lämnade inte några direkta uppgifter om sig själv..

Djurälskaren87
1/5/14, 12:33 PM
#20

men hon hade ju även en profilbild på sig själv?

Annons:
Josefa
1/5/14, 1:21 PM
#21

#19 Precis. Hennes profil och även FB-sidan.

Lena
1/5/14, 2:12 PM
#22

#18 Värre än värst med andra ord. Hade varit bättre om det varit ett troll och inte i verkligheten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jnielsen
1/5/14, 5:22 PM
#23

Jahaja… då var det bara ett önsketänkande med trollet… Jag tänkte att en profilbild kan man sno från nätet, att hon hade sin FB-sida uppe såg jag inte…

Hur som helst så tror jag också att det låg mer bakom, man blir inte av med sina katter hur som helst…

Lena
1/5/14, 5:25 PM
#24

Märkligt fall i alla fall får man säga! 🤔

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[ElisabethYL]
1/5/14, 5:27 PM
#25

Ja, något skumt var det.

Många gånger tar det ju så många turer med djuromhändertaganden att hälften av djuren hinner stryka med innan det är klart… :(

Upp till toppen
Annons: