Annons:
Etikettkattprat
Läst 996 ggr
Maria
12/31/13, 4:47 PM

Smällare och raketer

Vi har ju nyss adopterat Mofasa (Lakritz) från Göteborgs katthjälp.

Tack och lov så verkar han inte reagera speciellt mycket på smällarna hittills och det smäller ganska rejält redan här där vi bor.

Gamle Moritz är totalt orädd så jag hoppas att han tar efter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
LinaLj
12/31/13, 4:54 PM
#1

Ofta så lär katterna varandra, speciellt om människorna också håller sig lugna och inte gör något "stort" av att det smäller utanför. 

Min gamla hund Ida var alltid kolugn när det både åskade och det var fyverkerier (tror hon innerst inne var för lat för att orka bry sig 😉) och hon fick ibland hjälpa vänner och bekantas skotträdda hundar att komma över sin rädsla. De blev betydligt mindre rädda när hon var med och "visade" att hon inte alls var rädd och i stället låg och snarkade i godan ro.

Så jag tror absolut att Moritz kommer vara en stor tillgång 🙂

Maria
12/31/13, 4:56 PM
#2

Jag hoppas det. 

Moritz gamle kompis som dog i våras och som han levt med hela livet var livrädd för smällare trots att Moritz var så cool så jag får inte riktigt ihop hur katter fungerar😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lena
12/31/13, 5:13 PM
#3

Vi håller tummarna att det inte blir så traumatiskt med nyårsfirandet.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Maria
1/1/14, 7:39 AM
#4

Det gick jättebra.

"Fyrverkerier….vad kul….måste sitta i fönstret och kolla"😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: