Annons:
Etikettsajten
Läst 864 ggr
[Bettanbop]
2013-12-19 20:58

Något Långhårigt

Hej på er 👋

Jag har förälskat mig i Birma. En hel läcker ras ❤️

Har en tonårs jänta här hemma (katten alltså) med massa bus i, hon skulle vilja ha en kompis som orkar leka med henne, för gamla farbror Felix orkar inte, han är jätte tråkig tycker hon 😉

Så vi skulle gärna ta hand om en hitte- kisse eller en omplacering som är runt tonåren, gärna en Birma, eller en Birma släkting 👍

Vi bor på landet i Skellefteå.

Mjau 🐱

Annons:
Katthemsmatten
2013-12-20 10:45
#1

Sannolikheten för att någon här inne skulle sitta med en renrasig birma är inte så stor. Långhåriga eller semilånghåriga huskatter (alla katter som inte har stamtavla är huskatter) kanske det kan finnas. Jag ställer samma fråga till dig som till andra som har en väldigt bestämd åsikt om hur en katt ska se ut: Varför är utseendet viktigt? Är det inte personligheten som ska styra? 

Om ni vill ha birma för dess rasstandard när det gäller temperament så måste du vända dig till en uppfödare. Men om du kan tänka dig en trevlig huskatt som sällskap till din misse, kontakta ett katthem i din närhet eller sök i vänster spalt kategori nr 14 'Katter söker hem/ Katter sökes.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Bettanbop]
2013-12-20 21:58
#2

Självklart så är det inte stamtavlan som är viktig, inte heller att den är 100% ren.

Birman jag har är inte 100% och utan stamtavla, och hon är lika go ändå, och kamel katten är en vanlig bondkatt och snällheten personifierad.

Gatukorsning
2013-12-21 00:54
#3

Har du kollat  runt på katthemmen i närherten?

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Josefa
2013-12-21 08:43
#4

# Båda dina katter är "vanliga" eller för den delen ovanliga bondkatter, om de inte har stamtavla. Har uppfödaren sagt något annat så ljuger hen, för att kunna ta mer betalt för katten. Du ska veta att till många av  dessa låtsasraskatter ofta används raskatter som sålts billigare pga att de har avelsförbud. Pga föräldrarnas avelsförbud kan kattungarna inte få stamtavla. Mindre nogräknade uppfödare struntar i sådant, och säljer kattungarna som blandraskatter eller raskatter utan stamtavla. Det är förkastligt att stödja sådan hantering av djur.

kulanturbo
2013-12-22 15:56
#5

Om du lägger in det på katter i fokus finns där kanske fler som vet.

Upp till toppen
Annons: