Annons:
Etikettsajten-medlemmarna
Läst 3140 ggr
Snobben06
2013-12-17 22:54

Hoppas jag är välkommen här :)

Jag har en huskatt, blandning Russian Blue, det är pappan, mamman är en blandning av norsk skogkatt och bondkatt, dock långhårig. Men hon har fått allt från sin pappa och ser ut som, enl mig, en Russian Blue, granitblå kort päls och gröna ögon.

Sedan har vi en perser, en blåmaskad.

Är jag välkommen när vi har en renrasig perser?

Annons:
viktoria91
2013-12-17 23:08
#1

Alla som kämpar för katternas bästa, oavsett ras, är enligt mig välkomna!

Jassan
2013-12-18 10:56
#2

Säger samma sak som #1 !

Välkommen! 👍

https://jazzans.wordpress.com/

Rödis
2013-12-18 12:26
#3

Helst ingen avel bara, så välkommen så är Du vad mig anbelangar!

Katthemsmatten
2013-12-18 12:32
#4

Det finns säkert andra medlemmar här på Hittekatter som har en eller flera raskatter. Så länge man är för att hjälpa till att höja katternas status och hjälpa hittekatter är man självfallet välkommen här på Hittekatter.

Som #3 skriver: avel är inte något som uppskattas här inne, ffa inte på huskatter. Det finns redan ca 100.000 - 150.000 hemlösa huskatter i Sverige så vi behöver inte fler som gör det ännu svårare för dem att få egna hem.

Välkommen hit!

Medarbetare Hittekatter iFokus

kulanturbo
2013-12-18 16:34
#5

Vi har två norska Skogkatter och en bengalkatt. Två huskatter, den ena från katten. Välkommen hit!

kulanturbo
2013-12-18 16:35
#6

Skriver på mobil. Ska stå katthem 😊

Annons:
Sidentass
2013-12-18 17:27
#7

Du är så välkommen..! Alla som tycker om katter och månar om det som är bäst för dom behövs här på sajten:-9

majvi
2013-12-18 20:19
#8

Jag tycker inte att det är särskilt relevant vad man har för katter hemma , Det som är viktigt är att man anser att den hemlösa katten som går ute tovig,med trasiga öron,öronskabb m,m är lika mycket värd som den dyraste raskatt. Det är också viktigt att man inte tycker att lösningen för katter utan hem är att döda dem och att man försöker göra något för att hjälpa dem. För övrigt har en hel del perserkatter tagits hand om av katthem under åren.En del har kommit från vanvårdshem och har haft stamtavlor.Har man en renrasig perser säger det inget om vad man har för åsikter om hemlösa katter. Är du här för att du vill hjälpa de hemlösa katterna så är du välkommen

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
2013-12-19 18:47
#9

Du är hjärtligt välkommen hit till oss på Hittekatter! #8 Uttrycker det bra! Egentligen är även andra, som inte delar vår syn om huskattens värde, också välkomna. Men de får räkna med att inte få medhåll.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Djurälskaren87
2013-12-20 16:20
#10

välkommen o gärna bild på sötnosarna!

Paddan88
2014-01-13 18:37
#11

Jag är också ny här. Själv har jag en liten p-piller/rymningsolycka som är 50% brittisk korthår här hemma. Hittade hit när jag sökte efter ett ställe som kan stötta mig när jag adopterar min första hittekatt. Välkommen hit ^_^ Tror alla är välkomna så länge man står för det som gruppen handlar om dvs hittekatters rätt till ett bra liv och en önskan om ökad kunskap om hemlösa katter och vikten av kastrering/sterilisering.

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

Lena
2014-01-13 23:53
#12

#11 Du har tolkat det helt rätt! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mona22
2014-01-14 11:35
#13

Har själv bara raskatter numera pga allergi men hjälper hittekatter med pengar istället och att informera andra om vikten av att kastrera. För mig har alla katter samma värde =)

Annons:
Lena
2014-01-14 18:34
#14

#13 Du gör ett gott och viktigt jobb!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: