Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1487 ggr
Isatis
2013-12-16 18:52

Provsvar

I dag kom provsvaret på biopsin som veterinären tog i Mösses munhåla. Svaret var plasmacellsgingivit. Mösse har fått 5 mg. kortisontabletter och har tagit den första i kväll. Han skall på återbesök om en månad så får vet. göra en ny bedömning av hans mun. Vad jag förstår så är behandlingen med kortison livslång.

Annons:
Katthemsmatten
2013-12-16 19:36
#1

Skönt att du fått en diagnos även om det är tråkigt att det är en livslång behandling. Jag hittade litet information på nätet om sjukdomen:

http://www.peteducation.com/article.cfm?c=1+2121&aid=368

Hoppas du får litet vägledning av den.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gatukorsning
2013-12-16 19:47
#2

Jag håller med #1, men samtidigt så måste det vara skönt att veta vad det är som är felet. Jag tycker i alla fall att det känns lite som en lättnad när man får veta vad det är i stället för att oroa sig för att det kan vara allt.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Lena
2013-12-16 20:10
#3

Håller med er andra. Alltid bättre få en diagnos så man vet hur man ska förhålla sig och vilka behandlingar som kommer ifråga. Kortison i tablett form brukar katter klara ganska bra över tid. Det ger inte alls samma biverkningar som i injektionsform. 

Nu får han krya på sig allas vår Mösse! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Isatis
2013-12-16 22:23
#4

Känns trösterikt med era svar. Katthemsmatten, tack för länken. Ja, visst är det en lättnad att få veta vad alla bekymmer har för orsak. Äntligen får vi veta vad som skall göras och varför.

Upp till toppen
Annons: