Annons:
Etikettsajten
Läst 1090 ggr
Djurälskaren87
2013-12-14 11:27

Katterna i Spanien status höjs

Hej. Jag är i fuertventura nu o måste dela med mig detta. Jag tycker katterna ser så välmående ut sa jag till sambon igår o idag fick jag svaret på varför. Träffade en svensk djurvän nyss som åker till detta hotellet varje år o hon berättade att katterna här är ca 8 st och hotellet ger dom torrfoder varje dag samt det står skyltar att man ska vara snäll och ta hand om deras katter. Dom har tom kastrerat några;) för några årsedan var det massa katter här men efter att dom kastrerat och tagit hand om dom som är här har antalet minskat. Får dom kattungar sätter d upp ett tält där kattmamman får vara med kattungarna. Härligt att se förändringen är på rätt håll!!!:)

Annons:
Katthemsmatten
2013-12-15 12:23
#1

Utmärkt att man äntligen har börjat ta tag i problematiken. Önskar att de ser till att samtliga katter kastrerades för att få stopp på tillflödet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2013-12-15 23:32
#2

Så bra att det går framåt även i Spanien! Det har hänt mycket på de flesta ställen i Europa. På många håll där det tidigare var bristfälligt har man nu gått om Sverige och ligger före istället för efter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Djurälskaren87
2013-12-16 14:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är lite mat utställt

Djurälskaren87
2014-01-02 18:51
#4

putt=)

Sidentass
2014-01-03 13:15
#5

Glad att höra detta..verkar som det går framåt med djursynen, har en god vän som har nära anknytning till Grekland, där finns en veterinär som kastrerar katterna utan kostnad..

Upp till toppen
Annons: