Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1677 ggr
Sidentass
12/12/13, 4:44 PM

tumör - godartad eller elakartad

Ja..nu har sex av mina katter varit iväg till vet. för ordinarie hälsoundersökningar, återstår nu två så är vi klara för i år.

Men det är med stor oro jag sitter här nu, Berlioz visade sig ha ljusare tandkött än vad han ska ha, sen visade jag knölen han har på höger sida, som jag trott berott på gammalt kattgroll. Han har inte haft ont när jag klämt på den. Men när vet tog ur vätska ur den, var den helt svart, och detta lär enligt henne tyda på en tumör! Nu ska vätskan mikroskopkollas om det är elakartat eller inte…är det illa däran blir det akut operation..Usch..ja…glömde mitt i alltihopa fråga om dom skickar bort det hela för mikroskopundersökning eller om dom gör det direkt…men hör jag inget idag, så ringer jag imorgon…åhhh…jag önskar ingen annan julklapp än att det är en snäll bula han har..

Annons:
Hanna
12/12/13, 4:55 PM
#1

Håller tummarna! 🌺

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

anebit
12/12/13, 5:09 PM
#2

Om det skulle visa sig vara en tumör så får vi hoppas att den går att operera bort.  Håller både tummar och tassar för Berlioz!  🐱

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
12/12/13, 5:41 PM
#3

Tack för tumhållningar, det värmer!

Gatukorsning
12/12/13, 7:37 PM
#4

Usch, va jobbigt! Vi håller alla tassar vi har för er!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Sidentass
12/13/13, 7:40 AM
#5

Första gången jag skriver hit från mobilen så det får väl visa sig om jag lyckas nu att peta in mina rader… Fick sms från vet, man hade inte funnit några celler i vätskan, men det var annat i den som tyder på malignt. Fick nu rådet att låta ta bort knutan om den växer, så nu blir det till att klämma o känna varje dag. Men ska ta o kontakta dom idag igen o höra om det inte är lika bra att köra på en gång..

Imasy
12/13/13, 8:50 AM
#6

Vilket tråkigt besked. Men är det inte lika bra att ta bort den så snart som möjligt så den inte sprider sig?

Annons:
Sidentass
12/13/13, 9:06 AM
#7

#6 Det var så jag tänkte också. Ska prata med sambon o kontakta vet igen om det hela…

Katthemsmatten
12/13/13, 12:30 PM
#8

Kontakta ytterligare en veterinär för att få ytterligare professionell bedömning.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Jourhemmet
12/13/13, 12:33 PM
#9

Konstigt besked, troligtvis malign men avvakta med operation??? Jag skulle bokat tid för op omgående.

kulanturbo
12/13/13, 2:28 PM
#10

Håller tummarna. Märkligt besked. Men är inte förvånad. Likadant i vården för oss.

Lena
12/13/13, 11:02 PM
#11

Så jobbigt med ett sådant besked! Som andra skriver är det nog klokast att ta bort den med en gång. Hoppas på det bästa!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
12/14/13, 1:17 PM
#12

Jag hade inte heller väntat. Tänker på er.

Sidentass
12/14/13, 8:06 PM
#13

På måndag är det jag som ringer o beställer en tid! Man vågar inte vänta med en sån här sak…

Annons:
Gatukorsning
12/15/13, 11:49 AM
#14

#13 Det låter som ett bra beslut tycker jag. Hade förmodligen gjort likadant själv.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Sidentass
12/18/13, 5:25 PM
#15

Är på gång med tidbeställningen, dom skulle ringa mej åter om en tid, men så hade jag inte hört samtalet..tänkte just på hur märkligt det är..Berlioz som verkar må så pass fint nu och är lugnet själv, och så drabbad av detta…men hur som helst får jag ligga på igen så att det blir gjort nu, och inte för sent.. Tack för alla tumhållningar!

Slampen
12/19/13, 9:04 PM
#16

#15 Hur gammal är Berlioz? Det är sådant som spelar roll i bedömningen. Det är inte alltid klokt att operera. Vad man vet om t ex bröstcancer hos katt så är det ibland klokast att låta bli operation. Detta pga om man börjar röra i det så blir det lätt en spridning. Då får man ta under övervägande att fortsätta att operera.

Sedan är det klokt att som #8 skriver att begära ytterligare en bedömning.

Sidentass
12/20/13, 10:22 AM
#17

#15 men oj, nu får jag en tankeställare,, tack för att du upplyser om detta, nu lutar det åt att jag tar honom till ytterligare en vet för bedömning igen…

Upp till toppen
Annons: