Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3391 ggr
MsSallylover
12/11/13, 4:42 PM

*LÖST* 11/12 Svart katt upphittad i Ingared!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En svart katt (troligen hane) kom hit i måndags, helt plötsligt. Detta är en mycket gosig och trevlig katt, som kommer fram och jamar när man kommer. "Han" är svart och ganska mager, mycket hungrig. Han har ett litet jack i det högra örat. Inget halsband och troligen inte märkt. 

Som sagt mycket hungrig och mager, och min granne har tagit in honom och gett honom mat, men detta funkar inte eftersom att hon har en katt. Jag kan inte heller ta honom, då jag har två katter. Har fixat ett regnskydd och mat till honom. 

Vad tycker ni att jag ska göra? Ringa polisen? Åka till en veterinär? Vad ska jag göra? Ytterst tacksam för svar!

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Annons:
MsSallylover
12/11/13, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild:

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

MsSallylover
12/11/13, 4:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En till:

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Uppkatten
12/11/13, 5:13 PM
#3

Du bör ta katten till veterinär som kan kolla om katten är chipmärkt. Det brukar vara gratis att kolla detta.

Sedan bör du anmäla på 114 14 att katten är upphittad och att ni söker efter dess ägare.

Du bör också sätta upp lappar högt och lågt i närområdet om att katten är upphittad och att ni vill få tag på ägaren.

Annonsera även på Blocket, på katthemmens hemsidor, i lokaltidningen, på facebook-sidor, på Kattpolisen i fokus mm.

Under tiden så ser ni till att katten får mat, vatten, skydd mot kyla, regn och blåst.

Verkar ni inte kunna få tag på en ägare så kanske det finns möjligheter att ställa katten i kö till ett katthem. Välj då ett katthem med no-kill policy (t ex ett SVEKATT-anslutet katthem).

Men börja med att få kollat om katten är chipmärkt etc hos veterinären.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

sotisina
1/15/14, 2:17 PM
#4

hej!

jag saknar min katt Sotis sedan maj 2012, han är väldig lik denna svarta katt. Är katten kastrerad och chippad? Sotis är chippad och kastrerad, vi saknar honom väldig mycket!

mvh Ina

hannagi
2/6/14, 9:54 PM
#5

Hej!

Katten på bilden liknar också min katt väldigt mycket, Salmiak som sprang bort från Kåhög, Jonsered, i somras. Även han är chippad och kastrerad. Jag har skickat ett meddelande till dig, kontakt mig gärna.

Krullsvans
2/7/14, 7:00 AM
#6

Var ligger Ingared?

Annons:
Lena
3/9/14, 11:15 AM
#8

Hoppas det är någon av dessa katter! Hade ju varit underbart om kissen hittar hem så att säga. Ni kan väl berätta hur det går om ni som tror det är eran katt fått kontakt med TS etc. 

TS du kan väl skriva och uppdatera hur kontakterna avlöpt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MsSallylover
3/11/14, 11:21 AM
#9

Katten har nu för ett tag sedan hittat hem.

Ni vars katter är försvunna, jag hoppas att era katter hittar hem igen!

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Lena
3/12/14, 6:55 PM
#10

#9 Så bra att kissen på bilden hittade hem! 

Till er andra som fortfarande letar efter era katter - ge inte upp! Jag vet flera fall där katterna kommit hem efter mycket lång tid. Flera år till och med.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
3/14/14, 7:01 PM
#11

Puttar upp så alla ser att detta fall nu är löst!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Fru Karlsson
6/2/14, 9:34 PM
#12

Härligt! Jag blir så glad när jag kan stryka en katt ur min grupp av upphittade och saknade svarta katter.

https://www.facebook.com/groups/1548215982070554/

Upp till toppen
Annons: