Annons:
Etikettkattprat
Läst 823 ggr
Litenmentuff
12/4/13, 12:23 PM

En fråga om min katt, viktigt!

Hej alla! Jag har märkt att min hankatt har en liten knöl vid ena bröstvårtan på magen. Den har funnits där i ca en månad. Storleksmässigt är den som en mindre ärta och hård. Men den känns som om den sitter i huden och inte under huden.

Men igår märkte jag att knölen blivit större och känns nästan lite vätskefylld. :/ Dessutom har jag sett en liten röd prick i själva knölen.

Jag har fått en tid hos vet nästa torsdag. Men jag är otålig och undrar nu ifall ni vet vad det kan vara?

Hans aptit har minskat något också, annars är han som vanligt.

Någon som vet vad detta kan vara för knöl???

Annons:
Katthemsmatten
12/4/13, 1:38 PM
#1

Jag tycker du ska försöka få en akuttid. Det där att det blivit en röd prick på knölen låter inte helt bra i kombination med nedsatt aptit. Vågar inte spekulera i vad det kan vara, men när katter slutar äta i mer eller mindre grad är det alltid en signal om att den inte mår bra.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
12/6/13, 10:46 PM
#2

Om du tycker att kattens allmäntillstånd påverkats samtidigt som knölen förändrat sig tycker jag du ska försöka få komma till en veterinär så snart som möjligt. Det kan vara en inflammation t.ex som behöver antibiotika behandling.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
12/7/13, 7:54 PM
#3

Hur går det med kissen?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: