Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
13. Kattprat i allmänhet

En fråga om min katt, viktigt!

2013-12-04 12:23 #0 av: Litenmentuff

Hej alla! Jag har märkt att min hankatt har en liten knöl vid ena bröstvårtan på magen. Den har funnits där i ca en månad. Storleksmässigt är den som en mindre ärta och hård. Men den känns som om den sitter i huden och inte under huden.

Men igår märkte jag att knölen blivit större och känns nästan lite vätskefylld. :/ Dessutom har jag sett en liten röd prick i själva knölen.

Jag har fått en tid hos vet nästa torsdag. Men jag är otålig och undrar nu ifall ni vet vad det kan vara?

Hans aptit har minskat något också, annars är han som vanligt.

Någon som vet vad detta kan vara för knöl???

Anmäl
2013-12-04 13:38 #1 av: Katthemsmatten

Jag tycker du ska försöka få en akuttid. Det där att det blivit en röd prick på knölen låter inte helt bra i kombination med nedsatt aptit. Vågar inte spekulera i vad det kan vara, men när katter slutar äta i mer eller mindre grad är det alltid en signal om att den inte mår bra.

Anmäl
2013-12-06 22:46 #2 av: Lena

Om du tycker att kattens allmäntillstånd påverkats samtidigt som knölen förändrat sig tycker jag du ska försöka få komma till en veterinär så snart som möjligt. Det kan vara en inflammation t.ex som behöver antibiotika behandling. 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-12-07 19:54 #3 av: Lena

Hur går det med kissen? 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.