Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1440 ggr
AmandaGranqvist
12/3/13, 6:44 PM

"HEMMA" Räkan har försvunnit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I söndags släppte jag ut min kattkille Räkan i Gottfridsberg,Linköping där vi bor och han har inte kommit hem sedan dess. Han är sköldpaddstecknad med vit mage och vita tassar. Hade ett svart halsband med pingla och strasstenar på när han försvann. Snälla kolla igenom era garage/förråd och andra ställen där han kan tänkas gömma sig!

Vi saknar verkligen vår pärla här hemma! Om ni tror er ha sett våran Räkan så hör av er till 0737031832, dygnet runt!

Hittelön utlovas!

Annons:
Lena
12/3/13, 7:22 PM
#1

Glöm inte bort att ringa polisen om att kissen försvunnit! Det är mycket viktigt utifall han blir upphittad av någon. 

Via denna länk kommer du till vår FAQ avdelning med många tips om vad man bör göra om ens katt springer bort. 

Viktigast av allt är att inte ge upp utan att fortsätta att leta, leta och leta. Är kissen ID-märkt? Om inte gör det när han kommer tillbaka. Det ökar chanserna rätt rejält att katten kommer tillbaka om han springer bort.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
12/9/13, 6:03 PM
#2

Hur har det gått? Har Räkan kommit tillrätta?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

AmandaGranqvist
12/9/13, 9:48 PM
#3

Nej tyvärr har vi inte fått tillbaks vår älskling än…:( men vi fortsätter leta och hoppas!!

Lena
12/9/13, 11:03 PM
#4

#3 Jobbigt det där när de är på vift! Ovissheten är hemsk! Ni gör klokt i att fortsätta leta, hoppas och att inte ge upp!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Issa
12/9/13, 11:35 PM
#5

Kattens färg är bruntabby och vit. Kan vara bra att veta.

Katthemsmatten
12/10/13, 11:02 AM
#6

Ge inte upp och ffa tro inte att någon kommer ringa och säga att de hittat Räkan. Försök fundera på hur katten kan ha sprungit. Finns det katter i området som kan upplevas som hotfulla? Hundar? Kolla igenom alla utrymmen Räkan kan ha sprungit in i, leta under byggnader. En rädd katt kan tränga sig under en bod även om man tror att det inte finns en chans att den kan komma under. Har ni upprättat matstationer i närheten? Till syvende og sist så är det massor av aktivitet från ägarens sida och helst sena nätter och tidiga morgnar som ger resultat. I går kväll fångade jag äntligen in en katt som varit på rymmen i en månad. Det har kostat många, många iskalla nätter i en park men det är det värt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
AmandaGranqvist
12/10/13, 8:30 PM
#7

Vi var ute och letade näst intill överallt under den första veckan men hittade inget. Bor med grannar tätt åt alla håll vilket gör att det är nästan omöjligt att titta i alla skrubbar. Men har varit runt och letat där det går. Vill helst inte ställa ut mat nu när det är så snöigt och blött, men har haft lite på balkongen ifall han skulle komma när jag inte är hemma. Sitter lappar uppe överallt med uppmaning att grannar och människor i närheten ska hålla ögonen öppna och titta i garage och liknande. Vet inte vad mer jag kan göra…?

[eskils]
12/10/13, 8:58 PM
#8

Det första man gör är att anmäla till lokalpolisen tel 114 14 att katten är borta.

Om katten är ID-märkt och registrerad hos DjurID (SKK) anmäler man till dem att den är försvunnen.

Du fick en länk med tips i #1.

AmandaGranqvist
12/11/13, 9:44 AM
#9

Ville bara meddela alla er som har engegerat sig att Räkan nu är hemma! Imorse när jag skulle öppna balkongdörren så kom han springande. Tack för alla tips och all hjälp!

Imasy
12/11/13, 10:09 AM
#10

👍👍👍👍 Heja Räkan! 🙂

anebit
12/11/13, 10:43 AM
#11

Underbart att han är hemma igen! :-) Då skriver jag "HEMMA" i rubriken så att alla ser att han är hemma.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Katthemsmatten
12/11/13, 12:23 PM
#12

Underbart att han är hemma igen. Vill dock för ev. andra läsare i samma situation påpeka vikten av att mata, mata och åter mata på ett och samma ställe oavsett om det är vått eller kallt. Så länge katten hittar mat håller den sig i grannskapet eftersom den då inte behöver dra vidare för att överleva.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
12/31/13, 2:32 PM
#13

Det var goda nyheter att Räkan kommit tillbaka! Missade nyheten när den skrevs men såg det nu!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: