Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 839 ggr
Sidentass
2013-11-26 10:17

Vet-besök för hela oktetten!

Ja…nu är det dags! Hela oktetten ska iväg för hälsokontroller samt för nya vaccin. Lucia o Zazza tål helt enkelt inte varandra!!..Lucia, mattes plåster, har en dendens att "flyga på" några av katterna här..kanske är det matten dom är oeniga om..vad vet man…

Men för att kunna utesluta sjukdomsrelaterade orsaker ska hela gänget iväg o få hälsokontroller före jul. Men i och med att jag inte har bil tar jag två missar i taget. Imorrn blir det Zazzas o Michelles tur….

Feliway finns hemma att sätta i kontakterna..men har inte kommit till stånd att prova dom än..har inte fått grepp än om vilka kontakter som är bäst att placera dom i….men som sagt..först vetten!

Annons:
Katthemsmatten
2013-11-26 14:34
#1

Hoppas att det inte är sjukdom som gör att det hoppar på varandra. Feliway är nog bra, men det beror på orsaken till oron om det funkar eller ej har jag märkt. Om de inte gillar varandra så är den helt verkningslös enligt den erfarenhet jag fått.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sidentass
2013-11-26 17:00
#2

#1 Ja..det hoppas jag också, sen är det ändå dags tycker jag att ta en allmän koll på katterna i vilket fall som helst…Vågar heller inte vara alltför optimistisk att Feliway ska hjälpa i det här fallet..men ger det en chans sen iallfall…

Sidentass
2013-11-27 15:17
#3

Nu är Zazza o Michelle hemma efter vaccin och undersökning. Två helt friska katter enl. vet:-) Nu blir det Feliway som gäller, men fick också med mej Zylkene att ge till Lucia som "mobbar" och till Zazza som blir  utsatt..nästa vecka är det gammalkatterna Bamse o Lassies  tur att åka iväg. Då blir det seniorkontroll…

Jourhemmet
2013-11-27 17:59
#4

Togs blod/urinprov? Annars kan ju knappast veterinären utesluta sjukdom.

Sidentass
2013-11-27 21:16
#5

#4 Nej, det gjorde dom aldrig, eftersom dom inte ansåg det nödvändigt efter undersökning, men jag skulle ringa om jag märker något problem med kissandet i dagarna..o få medicin utskriven..

Upp till toppen
Annons: