Annons:
Etikettkattprat
Läst 561 ggr
indra-bus
11/22/13, 9:35 AM

För kallt för katten?

De är 3+ grader här blir nog några grader varmare å dan. Kisse är ju inne katt men är ute i sele ca 3 dar i veckan.

Tänkte ta en tur i skogen, blir de för kallt för honom?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Sidentass
11/22/13, 9:42 AM
#1

Tror inte det…däremot kanske kisse ogillar att bli blöt om tassarna…mina katter vistas ibland ute på vintern, även om det då handlar om små, små stunder:-)

Jessicahagstrom94
11/22/13, 9:44 AM
#2

Nä det blir inte för kallt att ta ut missen en sväng, det brukar jag göra om vintrarna. Men det är alltså en LITEN stund som det är okej, ingen jättelång promenad för då kanske det blir lite för kallt om tassarna.

indra-bus
11/22/13, 10:17 AM
#3

Ja blöta tassar e ju ingen hitt 😃

De får bli en liten tur då.

Tack för era svar.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Uppkatten
11/22/13, 6:23 PM
#4

Mina kattpojkar gick alltid ut ca 30 min varje kväll (i 15 års tid), de brukade säga till själva när det blev "för kallt". Ibland ville de ut på koppelpromenad en stund även mitt i vintern och det fungerade alltid hur bra som helst, även om det var snöigt och isigt. Men oftast höll de sig inne från det att snön kom tills dess att snön smälte.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
11/22/13, 6:26 PM
#5

Kissen lär nog visa om det blir för kallt för tassarna! Normalt sett klarar de kylan en stund om de är vana att gå ut på regelbunden basis.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: