Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 970 ggr
silversol35
11/5/13, 6:25 PM

Har fått en liten extrakatt

Idag kom en liten grå katt och hälsade på här hemma, kanske några månader gammal. Väldigt söt. Min ena katt var hemma och jagade genast bort den (den stod vid altandörren och ville in). Senare kom den tillbaka och då var ingen katt hemma så den gick in och gick en liten runda. Jag satte ut den igen. Den kom tillbaka och försökte hoppa upp på fönsterblecket och ville tydligt in igen. Sedan kom den tillbaka igen och smet in. Min ena katt var lite avvaktande men var bara framme och nosade den här gången.

Den hade halsband så jag kollade om det stod ngt namn där, men tyvärr. Tänkte ringa ägaren ifall den var bortsprungen. men fäste en liten lapp på halsbandet och bad att ägaren skulle höra av sig. Kanske kommer den bara förbi och hälsar på.

Dyker den upp igen och igen får jag väl försöka få chippet avläst.

Annons:
[JollyJustin]
11/5/13, 6:33 PM
#1

:)

Uppkatten
11/5/13, 8:20 PM
#2

Själv kan jag inte låta bli att undra vad en så ung katt gör ute på egen hand… Några månader gammal bara…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

silversol35
11/5/13, 8:43 PM
#3

#2 Tänkte också på det. Den har kommit tillbaka en gång till ikväll. Vi får se hur det går. jag hoppas ju att den ska hitta hem själv. Men annars hittar den ju hit i alla fall.

Uppkatten
11/5/13, 10:26 PM
#4

Kanske ska du kolla några varv på katthemmens hemsidor och se om den är efterlyst där, liksom kolla med polisen på 114 14 samt kika lite bland efterlystannonserna på Blocket… Var i landet är det?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

silversol35
11/6/13, 11:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det är utanför Simrishamn i Skåne. Den är tillbaka igen. Tyvärr blir mina egna katter superstressade, men det får de ta. Tänkte sätta upp en lapp i affären här byn idag, lappen på halsbandet är kvar. Ingen tatuering öronen. Misstänker att den kanske inte är chipmärkt eftersom den är så ung. Ska kolla blocket.

En bild.

Katthemsmatten
11/6/13, 12:11 PM
#6

Meddela polisen att du har hittat en katt och vad du gjort för att spåra ägaren. Lappa runt litet i grannskapet också, om möjligt med bilden på den lille stackaren. Den är alldeles för liten för att tassa omkring på egen hand enligt min mening. Befarar väl som du, att om man inte har mer koll på en kattunge än så här så har man inte kostat på chip heller.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
silversol35
11/6/13, 3:19 PM
#7

Kissen har hittat hem. La lappar i grnnarnas bervlådor och det visade sig att en av dem saknade den lilla katten. De skulle märka den med namn på halsbandet i alla fall. Hoppas de inte släpper ut den igen i första taget.

Uppkatten
11/6/13, 4:02 PM
#8

Vi får hoppas att det blev en tankeställare för dem.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

silversol35
11/6/13, 4:16 PM
#9

#8 Ja, precis. Fick uppfattningen att det var första gången den var ute/att den smitit ut. Skrev också på lappen att den inte verkade hitta hem och jag bor liksom 50 meter bort så…

Katthemsmatten
11/6/13, 4:49 PM
#10

Skönt att det var en efterlängtad liten kisse. Så små ska verkligen inte vara ute på egen tass. Om det ska bli en utekatt när den är större hoppas jag att de har förstånd om att kastrera.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
11/6/13, 5:04 PM
#11

Katter behöver ofta gå ut med matte/husse i koppel under någon månad eller så för att lära sig att hitta ordentligt… För att vara ute själva bör de vara kastrerade, id-märkta och registrerade. Och så ska de ha åldern inne förståss :-)

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

silversol35
11/6/13, 5:09 PM
#12

Det var en liten pojke och hans mamma. Grabben var såklart jätteglad att se katten igen! Ska nämna det med kastrering och även chip vid tillfälle. Bara för att se om de tänkt på det.

Lena
11/6/13, 5:50 PM
#13

Bra att kissen fick hjälp att hitta hem! Hoppas som er övriga att det tänker till och inte släpper ut honom igen. (Om de nu till äventyrs hade gjort det den här gången).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
silversol35
11/6/13, 6:07 PM
#14

#11 ja, precis. Släppte inte ut mina förrän de var chippade, reggade och kastrerade. Man vill ju inte ha oplanerade kattungar.

Lena
11/7/13, 6:57 PM
#15

#14 Många släpper tyvärr ut sina kattungar i allt för ung ålder. Även i direkt olämpliga miljöer. Förstår inte hur folk tänker riktigt? Verkar nästan som man spelar rysk roulette med katterna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: