Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5419 ggr
LinaN
11/2/13, 11:06 AM

*HEMMA!* Borta i Trollhättan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nisse är försvunnen! 

Han försvann den 31/10 på morgonen från humlevägen 126 på Sylte, Trollhättan. Han är svartvit långhårig kastrerad hankatt (av norsk skogskatt-typ) bar vid försvinnandet ett svart halsband med svaga ränder i.

Han är väldigt kärvänlig och går fram till folk. Han har bott i området i flera år och brukar sällan vara borta mer än ett dygn i sträck, men nu har han vart borta alldeles för länge! Speciellt när det regnar så kommer han hem, men nu är han borta trots det dåliga vädret!

Hjälp oss hitta honom, har ni sett honom, levande eller död så kontakta mig via pm!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Katthemsmatten
11/2/13, 11:40 AM
#1

Hej! Hoppas du snart får tillbaka Nisse. I den här artikeln, som är publicerad på Kattpolisen, får du många goda råd om hur du bör agera för att få hem Nisse igen. http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?bookmarks-1 

Posta ditt inlägg även på t ex Kattpolisen, Katter, Huskatter iFokus. Och framförallt var ute i gryning och skymning, se till att det finns mat och gärna något som doftar 'hemma' och lappa ett stort område runt där du bor.

Lycka till!

Medarbetare Hittekatter iFokus

LinaN
11/2/13, 12:08 PM
#2

#1 Tack!

Han finns nu på kattslussens sida i trollhättan både på facebook och det är mailat till deras hemsida för saknade katter också.

Men tack för tipset om de andra sidorna också! ska lägga in min annons där också! Vi vill ju ha hem Nisse eller veta vad som hänt!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Uppkatten
11/2/13, 6:35 PM
#3

Det är vanligare än man tror att katter blir instängda. Ägna därför ordentligt med tid åt att söka igenom garage, förråd, uthus och liknande ställen och be grannarna (400 meter i varje riktning sett hemifrån) att göra samma sak. Tänk också på att katter som skadats/insjuknat ute ofta gömmer sig och ligger och trycker utan att ge sig till känna. Därför är det viktigt att söka av hela kattens revir mycket noga. Läs också råden som #1 har länkat till. Hoppas han snart är hemma hos er dig igen ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

LinaN
11/2/13, 9:23 PM
#4

#3 Det hoppas vi med. Är inte min katt utan väninnans. Brukar vara där ofta och gosa med honom och klart man blir orolig när han försvinner! Tänk om det vore ens egen?!

Eftersom jag rör mig i på fler forum, och i större nätverk än hon gör så såg jag det som självklart att hjälpa till att annonsera efter honom.

När jag går till o från bussen så tittar jag efter honom. Sen är det ju det med långhåriga katter att de är ju lite mer stöldbegärliga, han är van vid att gå ut så han är ju inte en innekatt som blir helskärrad av att hamna ute som min lilla skulle ha blivit…

Så vi får fortsätta leta.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
11/14/13, 8:28 AM
#5

Nisse har kommit hem!

Sliten, magrare än vanligt men han är hemma!

Nu kommer matte låta honom äta upp sig och sen blir det en tur till vetrinären för chip/öronmärkning! Matte ohc Lillhusse är överlyckliga!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Uppkatten
11/14/13, 9:15 AM
#6

Härligt att Nisse är hemma igen!!! Mata igång långsamt! Ge honom små portioner mat ofta, annars kan magen börja krångla. ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Katthemsmatten
11/14/13, 11:07 AM
#7

Härligt att Nisse är hemma igen. Uppmana matte, att som Uppkatten skriver, mata långsamt. Helst ska han omedelbums till veterinär för att kontrollera att han inte tagit skada i lever och njurar. Det finns snabbtester man kan göra för att få besked om detta. Allt för att minimera den eventuella skada Nisse kan ha ådragit sig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

LinaN
11/14/13, 12:53 PM
#8

Har varit och hälsat på Nisse och matte och kan bara konstatera att det som ansågs "magert" är en katt i normalhull som blivit av med lite överskott.

Han har lite småsår kring nacke/hals, så slagsmål har han vart med om på sitt äventyr. Även hans stora tasstussar mellan tårna är nedslitna så han har rört på sig en del. Jag frågade vad han hade till sitt försvar för att försvinna på det här viset och han bara spann o la sig på rygg, så tror han kommer hålla den hemligheten för sig själv.

men förutom småsåren, slitna tasstussar så är han vid god vigör, hel och mycket renare än man kan tro med tanke på hurlänge han vart borta. Till helgen ska jag ner och hjälpa matte klippa bort några tovor ur pälsen under magen som han fått. Vi ville inte bråka med honom det första som händer när han kommit hem.

Han har inte svultit iaf, det är skönt! Han var pigg och glad, otroligt kelig även med mig idag, satt i knät och gosade. Han har fått flera småportioner mat som han gladeligen sätter i sig så jag tror han faktiskt har fått jaga för sin mat.

Vi har suttit och pratat med några olika vetrinärer och hittat en klinik vi åker till, passar på att åka med och kastrerar min egna lilla honkatt och öronmärker henne när hon ändå är sövd. Medan Nisse ska bli chipmärkt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

anebit
11/14/13, 6:50 PM
#9

Härligt att Nisse är hemma igen och vid god vigör. Tur att han hade lite hull att ta av.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

LinaN
11/14/13, 8:03 PM
#10

#9 ja precis! :)

Några fästingar hade han med sig hem också men dem plockade matte bort direkt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lena
11/14/13, 10:06 PM
#11

Det var riktigt goda nyheter att läsa om Nisses återkomst! Jättebra att hans ägare kommer att märka honom nu.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

LinaN
11/15/13, 10:20 AM
#12

#11 yup! Han ska bli chippad och nu har han ett nytt halsband med ordentlig märkning med namn o nummer ifall han smiter ut innan han blivit märkt!

Halsbandet han hade på sig när han försvann vart inte med honom hem igen så antingen har han tappat det eller så har han fastnar men tagit sig loss. Tack o lov för resår och säkerhetsknäppen på halsband.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: