Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1100 ggr
[Mustangcab]
2013-10-26 19:56

VINTERTID!

Kom ihåg att ställa tillbaka klockan i natt en timme! Mellan kl 3 till 2 fast du kan göra det innan du går och lägger dig ocksåSkrattar

Annons:
Alexej
2013-10-26 20:22
#1

Vill ha sommartid hela året. Fruktansvärd när det blir mörkt så tidigt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tarotstollan
2013-10-26 21:10
#2

Och jag vill ha normaltid hela året!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Alexej
2013-10-26 21:11
#3

Och jag vill inte ha vintern..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

zorro2
2013-10-26 21:18
#4

men vi får sova en timme lengre inatt 😃

Tusen
2013-10-27 07:09
#5

#1 Håller med! Pga vintertiden är det mörkt både när jag vaknar och när jag kommer hem från jobbet. Vilket inte är fallet om vi hade kunnat behålla sommartiden året om.

Det var någon som berättade för mig att vi egentligen borde ligga som Finland tidsmässigt om man ser det rent geografiskt. Det skull passa vårat liv här uppe i Norden bättre. vad han grundar sitt uttalande på vet jag dock inte.

Uppkatten
2013-10-27 08:21
#6

För min del får det gärna vara vintertid - ELLER sommartid. Men de här hoppen fram och tillbaka gör mig galen! Det tar flera veckor för mig att ställa om! Vintern kunde jag gärna också hoppa över, förutom några veckor där kring jul. Men isgatorna, snösörjan, kylan och snöslasket näe det kunde jag gott vara utan!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Tarotstollan
2013-10-27 23:20
#7

Ja, skall man gå efter den tid det tar innan man inte går och tänker på om det är sommartid eller vintertid, så tar det flera månader för mig!
Framme i mitten på juli brukar jag ha glömt att det är sommartid medan vintertiden funkar oftast nästan direkt, tror det har att göra med att jag är nattmänniska och inte bryr mig så mycket om tidiga ljusa morgnar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tusen
2013-10-28 07:22
#8

#7 Men ljusa, sena kvällar är väl rätt okej ändå?!😉

Uppkatten
2013-10-28 07:25
#9

#7 Rent "tekniskt" så är det lättare för oss människor att "senarelägga dygnet" än att tidigarelägga det. Det är biologiskt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2013-10-28 22:17
#10

Ja, sena sommarkvällar har jag inget emot!😉
Jag har varit nattmänniska sen jag föddes till min släkts fasa, i alla fall när jag var bebis och vägrade sova! Åtminstone de tider när bebisar skall sova!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lena
2013-10-31 20:27
#11

Håller med Uppkatten - det är jobbigt med tidsomställningen. Även om det bara är en timme känns det i kroppen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: