Annons:
Etikettsajten-medlemmarna
Läst 3670 ggr
Lena
10/26/13, 1:32 PM

Var bor du?

Kunde vara intressant att se var vi som besöker Hittekatter iFokus bor? Jag har gjort extra val för våra 3 storstadsområden Stockholm, Göteborg och Malmö.  

Svara på kryssfrågan men skriv gärna lite även i tråden!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
10/26/13, 1:35 PM
#1

Jag bor sedan 2007 i Dalsland. Har tidigare bott i Amsterdam några år, i Göteborg och kommer ursprungligen från Östergötland.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
10/26/13, 2:07 PM
#2

Kul att se hur vi fördelar oss i landet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
10/26/13, 2:11 PM
#3

Hittade två äldre undersökningar vi gjort i samma tema:

2007 såg det ut såhär: Länk till undersökningen!

2006 såg det ur såhär: Länk till undersökningen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Elsklingenelsa
10/26/13, 9:24 PM
#4

Är ursprungligen från Sävedalen (Partille kommun nära Göteborg), har bott i Frankrike ett antal år, sedan Backa på Hisingen och nu i Ale kommun, på landet utanför Göteborg, V Götaland.

Lena
10/27/13, 10:59 AM
#5

Intressant att se hur hittekattsfolket fördelar sig över landet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mari
10/27/13, 12:32 PM
#6

Hälsingland :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Calcifer
10/27/13, 12:55 PM
#7

Tokyo.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lena
10/27/13, 3:21 PM
#8

#7 Tokyo det var en bit bort! Låter spännande!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Calcifer
10/27/13, 4:10 PM
#9

#8 Ja, det är kanske inte så många här som bor i den delen av världen. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lena
10/27/13, 8:21 PM
#10

#9 Nej det är ganska exotiskt! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sabbekatt
10/28/13, 11:21 AM
#11

Jag bor i västra Stockholm. Kommer ursprungligen från lilla Skelleftehamn, 1 mil utanför Skellefteå i Västerbotten.

Katthemsmatten
10/28/13, 1:10 PM
#12

Jag bor i Sollentuna, en dryg mil (eller 4 stationer med pendeltåg) norr om Stockholm.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Isatis
10/28/13, 1:28 PM
#13

Född i Stockholm där jag också gick i skolan. Som vuxen bosatt i Danderyd och Täby. Hittade slutligen mitt paradis i en liten by på småländska höglandet. Byn är gammal och omnämnd redan på 1200-talet.

Annons:
Djurälskaren87
10/28/13, 1:34 PM
#14

är från göteborg, bott i stockholm tidigare men bor nu i göteborg igen:)

[Mustangcab]
10/28/13, 3:38 PM
#15

Pinan😃

Alexej
10/28/13, 5:20 PM
#16

Invandare från Tyskland och bor nu i Skara.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

KattkoloninBotkyrka
10/28/13, 5:32 PM
#17

Jag är både född och uppvuxen här i Botkyrka (Stockhoms förort) men är ursprungligen från Finland 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
10/31/13, 8:25 PM
#18

Vi fördelar oss ganska jämt över landet ser man! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
11/6/13, 5:57 PM
#20

Puttar upp för flera "röster"!!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Sidentass
11/8/13, 11:50 AM
#21

Fn,. I LInköping. Vi med våra katter har väl varit lite av nomader här under åren. Örebro är min hemstad, dit jag regelbundet åker. Framöver här kommer vi att flytta till Kalmar eftersom sambon har jobbet där och vi är båda trötta på veckopendlandet med allt vad det innebär. Dock har vi lite att tänka på innan vi packar ner den sista flyttkartongen, - sonen trivs mycket bra på sitt gymnasium här i stan, har sina kompissar och jag har min far i Örebro, men när alla bitar fallit på plats bär det alltså iväg söder ut igen.

Lena
11/8/13, 6:30 PM
#22

#21 Har också flyttat runt mycket genom årens lopp.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pip89
11/9/13, 12:18 PM
#23

Jag har i hela mitt liv bot i Sthlm län men jag har också enda sen jag var 6 år velat flytta ut mot landsbygden och den önskan har jag fortfarande kvar ^.^ och en dag ska den önskan bli sann, det står skrivet i stjärnorna

Lena
11/10/13, 3:43 PM
#24

#23 Det kommer säkert att bli sant ska du se! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
11/10/13, 5:18 PM
#25

Är född i Stockholm och har och flyttat runt lite i olika kommuner men bor nu åter på L:a Essingen där jag växte upp.

Har också bott långa tider i vårt fritidshus i Södermanland. Då har det främst handlat om att kissarna har behövt det.

De senaste åren bor vi i lägenhet under vintern men hela sommaren på landet.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
11/10/13, 5:24 PM
#26

#25 Jag är faktiskt också född i Stockholm, men tänker inte på det så mycket då jag bara var 1 år när jag kom till Norrköping där jag sedan växte upp.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
11/12/13, 2:59 PM
#27

Bor i Södermanland/Eskilstuna sedan hösten 1994 … tidigare i Köping dit vi flyttade från Ramnäs när jag var 12 år

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Annons:
Jessicahagstrom94
11/12/13, 3:51 PM
#28

Gästrikland, Gävle. Är jag den enda?😊

Lena
11/12/13, 8:34 PM
#29

#28 Förut har vi haft flera medlemmar från dina trakter. Borde finnas någon kvar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Delfinen
11/14/13, 12:00 AM
#30

Född och uppvuxen i Flen (södermanland) Flyttade -79 till Oskarshamn (småland) vidare till Trollhättan ( älvsborgs län) sen till Hunnebostrand (bohuslän) Vidare till Mjölby (östergötland) och nu dom senaste 6 åren i Rejmyre (östergötland)

Thaeri
11/14/13, 7:38 PM
#31

Född och uppvuxen i Lidköping, sen bodde jag i Göteborg ett tag innan jag på grund av bostadsbristen där flyttade tillbaks.

Jag har dock aldrig bott utanför Västergötland, i Göteborg bodde jag i Kaverös (postadress Västra Frölunda) och i Länsmansgården, och de ligger i det landskapet båda två😛Länsmansgården var väl på håret iofs, det mesta av Hisingen tillhör ju Bohuslän.

DesireEsmeralda
11/15/13, 1:24 AM
#32

Är från en liten by i nordnorge som heter lakselv (ligger ca 60mil norr om Kiruna), sen flyttade vi till Arvika i Värmland när jag var barn och bor nu i Stockholm sen slutet på 90-talet. Har haft katter på alla ställena. :)

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Lena
11/15/13, 6:08 PM
#33

#32 Det låter exotiskt med 60 mil norr om Kiruna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
11/16/13, 4:13 PM
#34

Puttar upp för att flera av våra medlemmar/besökare ska kunna tala om vart de bor! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[nettaahs]
11/17/13, 10:53 AM
#35

Borlänge, Dalarna :)
Bott här hela mitt liv och kommer nog inte härifrån än på ett tag :)

Lena
11/17/13, 2:51 PM
#36

Dalarna är väl inte sämsta platsen att bo på kan jag tänka mig! 😉

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2/2/14, 11:40 AM
#37

Puttar upp för att flera ska kunna svara på frågorna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: