Annons:
Etikettkattberättelser
Läst 1360 ggr
[wanilla]
10/18/13, 10:10 AM

Lyckan är total

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fångades Elvis, som försvann 21 maj, i en kattfälla och kördes till Blå Stjärnan. Han har en skada i huvudet som de tror kan vara någon form av böld men han har inte ont. Så nu blir det antibiotika och tratt ett tag. Han mår oförskämt bra för att ha varit på rymmen i 5 månader. Elvis har nämligen hittat ett ställe som ställer ut mat till igelkottarna men som flera katter har tagit över. Där har han käkat där varje dag åtminstone den senaste månaden, kanske hela tiden. Jag fick kontakt med kvinnan som matat i förra veckan och hon skickade bilder på katten men det var inte Elvis. Det visade sig sen att det är flera brunrandiga katter som ätit där, medan hon har trott att det är en och samma. Nu är han hemma och ska skämmas bort med massa myspys och god mat.

Jag vill berätta och dela med mig av lyckan för att inge lite hopp till alla som har sina pälsbollar på rymmen

Annons:
annebeate
10/18/13, 10:32 AM
#1

Gläds så med dig!❤️

Katthemsmatten
10/18/13, 10:51 AM
#2

Vilken lycka! Ni som har katter som varit på rymmen länge, ge inte upp. Fortsätt lappa, locka och annonsera. Mata där ni får tips om katter som synts till. Var aktiva, så får förhoppningsvis även din kisse komma in i värmen igen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roslyn
10/18/13, 12:14 PM
#3

Var det Elvis som försvann på Hisingen?🙂

Jassan
10/18/13, 2:47 PM
#4

Men åh!!!! 🙂

Så himla bra!! 👍

Så roligt att få höra detta. 😃

Många kramar till dig o din Elvis!! 🤗

https://jazzans.wordpress.com/

Katthemsmatten
10/18/13, 2:52 PM
#5

#3 Högst den samme!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
10/18/13, 6:55 PM
#6

Det här gjorde min dag! Älskar den här typen av inlägg! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: