Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1071 ggr
IdaL
10/13/13, 10:16 PM

Snälla hjälp Jack...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153382073370454&set=a.334154285453.340487.32334375453&type=1&theater

Åh blir så ledsen! Stackars lilla vännen helt liten och ensam… Har tjatat som ett litet barn här hemma men jag får inte ta hem honom, dom tycker jag har tillräckligt med djur redan. 

Så jag delar vidare och hoppas någon annan har möjlighet så den stackaren kan få komma till ett hem!

PS. Hoppas tråden var OK annars får ni ta bort den. Det är i all väl mening jag delar.

Annons:
Djurälskaren87
10/13/13, 10:43 PM
#1

verkar som det orndar sig? många som vill hjälpa och kan ta honom.

Djurälskaren87
10/13/13, 10:51 PM
#2

en tjej som tar in honom i ett par dagar men förstår inte varför dom inte valde några andra som tom kunde vara jourhem och erbjuda permanent hem?

IdaL
10/13/13, 11:06 PM
#3

Han har funnit ett permanent hem verkar det som!
Härligt att det löst sig för lilla killen, hemskt att folk inte förstår att sånt här händer VARJE dag hela tiden i vårt avlånga land…

Djurälskaren87
10/13/13, 11:11 PM
#4

såg de!!! många som ville ha honom men å andra sidan är han ju en kattunge, hade de varit en vuxen katt hade de varit svårare:/

Alexej
10/14/13, 8:15 AM
#5

Skönt att killen fick sitt hem.

Men undrar om Kattjouren har en lista med passande smörord för att skriva sina snyfthistorier. Tror det finns några där som läser för många billiga kioskromaner om den fattiga moderlösa tjejen som blir piga hos den hemligfulla ensamstående godsägaren….

"Lilla Jack är endast en kattunge. Ensammast i världen hittades han vid några hus bredvid vägen. I flera dagar har han vandrat från fönster till fönster i hopp om att någon skulle se honom. Han har suttit på fönsterbläcket och tittat in, han har sett hur andra katter i trygghet legat på filten med en familj runt omkring som klappat. Ledsen har Jack letat upp sitt lilla krypin i husgrunden, hans enda skydd var en trasig kartongbit."

OSERIÖS!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Djurälskaren87
10/14/13, 11:30 AM
#6

5# regaerade också på det hur dom skrev. dom skrev också snälla hjälp så han får sova inne inatt:( men tydligen går det hem att skriva så…

Annons:
silversol35
10/14/13, 12:48 PM
#7

#5 Oj vad överdrivet! 😎

Josefa
10/14/13, 1:30 PM
#8

#5 Kattjouren skriver alltid dessa påhittade snyftnoveller i sina nödrop. Det får folk att vilja hjälp, utan att tänka igenom vad de ger sig in på. Det visar sig också ofta sedan, katterna efter ett tag måste ha nya hem, eller förblir okastrerade och ynglar av sig. Men sådant anser de säkert är bra, så får de lite fler katter att nödropa om. 

Ingen annan förening får in så många katter som svältande, halvdöda har trampat runt i byn på blodiga tassar och har fått stenar kastade efter sig. Och sedan har kattstackarn med tårfyllda ögon fått gråta sig till sömns under en buske medan ösregnet fallit över den.

OberonsMatte
10/14/13, 1:43 PM
#9

#8 Ja, det blir nästan lite komiskt i allt elände, även om hemlösa katter verkligen inte är något att skratta åt. Jag tycker också att det är en stor fara med att spela på folks känslor på det här sättet. När kattköpare enbart tänker med hjärtat är det inte alls säkert att de i praktiken faktiskt kan erbjuda katten det den behöver..

Sajtvärd Katter iFokus

IdaL
10/14/13, 3:42 PM
#10

Håller med om att det är en väldigt överdriven text. Man får väl bara hoppas på att det är ett seriöst hem som kommit upp och inte ett som kom upp pga enbart samvete, om ni förstår hur jag menar.

Visst är det snällt att ta in en stackars katt men man ska ju vara medveten om att kastrering, chipmärkning/id-märkning och vaccinering är något som behöver göras också, det är inte enbart mat och vatten. 

Men förhoppningsvis har väl kattjouren informerat om detta till den som öppnat sitt hem för katten. Men hur som helst, så är jag glad att den lilla hittat sig ett hus med mat och vatten, det är inte speciellt lätt för en liten katt att hitta mat i ett villaområde..

Josefa
10/14/13, 4:29 PM
#11

#10 De verkar inte tala om vad som behövs göras till andra som erbjuder katterna ett hem, så varför skulle de göra det till den här människan. För bara någon vecka sedan var det en kille som ringde mig och ville köpa en av mina kattungar jag hade ute på annons. Han ville ha en hane, för han och tjejen ville så gärna ta ungar på den lilla halvårshonan de fått via Kattjouren.

[Hen]
10/14/13, 4:49 PM
#12

Håller med om texten, blev väldigt generad av den.

Lena
10/14/13, 5:36 PM
#13

Nej tyvärr blir det inte alls bra ur det längre perspektivet med dylika nödrop. Det jag reagerar på är att det oftast är avlivningshot i nödropen. Något som vi t.ex förbjuder. Ibland har det även framkommit att det inte stämmer, alltså att avlivningshot inte förekommer i verkligheten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[Skyggisen]
10/14/13, 5:50 PM
#14

,,Och skulle man ha synpunkter,åker man ut fortare än ögat blinkar :)

Upp till toppen
Annons: