Annons:
Etikettkattprat
Läst 1453 ggr
silversol35
10/11/13, 3:50 PM

Skulle vilja hjälpa till på något sätt

Skriver för att jag skulle vilja ha tips om sätt att hjälpa till och engagera mig mera i hittekatter. Jag bor utanför Simrishamn i Skåne och här verkar inte finnas några katthem, har kollat alla länkar här inne och sökt på nätet. hade annars tänkt att ställa upp som volontär eller liknande.

Kan inte vara jourhem för jag har två katter i en etta och det skulle inte funka. De är utekatter och en ev nykomling bör ju inte kunna springa ut hur som helst och det bör väl även finnas fler rum om man skulle behöva skilja katterna åt om de inte funkar ihop eller av annan anledning.

Har inte vidare mycket pengar heller så att skänka pengar går inte. Även om jag gör det ibland när jag har lite över. Men skulle vilja göra ngt mer konkret.

Verkar skumt att det bara finns katthem och liknande i västra Skåne. Någon som vet något som ligger lite närmare? Eller har några andra idéer?

(Om jag har placerat inlägget fel så flytta det gärna)

Annons:
Sjöstjärna
10/11/13, 3:59 PM
#1

Mitt råd är att ta kontakt med t ex Sydkatten http://www.sydkatten.nu/ och fråga om de kan hjälpa dig att starta upp en verksamhet där du bor. Det kan t ex handla om hur du kan hjälpa hemlösa katter ute i det vilda och hur du kan göra för att bilda en förening och börja leta reda på tänkbara jourhem.

Jättebra initiativ tycker jag och en eloge till dig för att du vill hjälpa till och verkligen lägga tid och energi på katter som behöver hjälp. Hoppas du får den hjälp du behöver och att det går bra för dig!👍

När du kommit igång (för det är jag säker på att du kommer att göra) så tycker jag du ska kontakta lokaltidningen och be dem göra ett reportage om verksamheten. Det skulle vara en bra förebild på att man faktiskt kan göra något själv även om man inte har så mycket resurser.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Lena
10/11/13, 6:41 PM
#2

Via den här länken kommer du vidare till några olika artiklar i ämnet "Vad kan just du göra för hittekatterna"? 

Det finns ganska mycket faktiskt som man kan göra utan att ha fet plånbok eller massor av tid.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

silversol35
10/11/13, 8:16 PM
#3

Tack för svar!

Har läst på länkarna och det känns som om det enda jag skulle kunna göra är att bli kattambassadör, men då krävs det ju att det finns folk att informera. Får försöka leta vidare, känns det som. Vill gärna hjälpa till praktiskt och det borde ju inte vara helt omöjligt. Om någon vet något mer om hur det ser ut i sydöstra Skåne så hör gärna av er.

Sallys---matte
10/11/13, 8:55 PM
#4

Hej!

Har du kollat med Kattkommando Syd? De har ju kontaktpersoner lite varstans. Vet att dom har en insamling till Tomelillakatterna, kanske behövs det hjälp med att mata dom katterna? Eller det finns kanske nå´n koloni närmare dej… Gå in på www.kks.nu sök under Insamlingar. Där står det om Tomelillakatterna.

mvh Maria

silversol35
10/11/13, 8:59 PM
#5

Tack för tipset, ska kolla upp det. 🙂

Alexej
10/12/13, 8:12 AM
#6

❤️

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Lena
10/26/13, 2:02 PM
#7

Hur har det gått? Har du fått kontakt med någon förening?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

silversol35
10/27/13, 11:43 AM
#8

Har kontaktat KKS så nu väntar jag bara på att de ska höra av sig. 🙂

Så får vi se om de behhöver ngn hjälp här borta.

majvi
10/27/13, 1:03 PM
#9

#8 Tänk på att de har mycket att göra , de flesta har också jobb som ska skötas.Det kan bli stressigt och mejl kan råka raderas av misstag så hör du inget så kontakta dem igen.Jag är säker på att de behöver hjälp.

KKS har börjat försäljningen av almanackor men de verkar inte ha något försäljningsställe i Simrishamn, finns det en djuraffär där skulle du kunna hjälpa till genom att  fråga om de kan tänka sig att sälja kalendrar åt KKS.Det behöver inte vara en djuraffär,det kan vara andra affärer också.Kanske du kan sälja på jobbet,göra reklam för kalendern på facebook m.m.

Fler sätt att stödja KKS!
Bli medlem på sportklicket.se/kks och välj Kattkommando Syd som förening du vill stödja. Stöd KKS katter genom att klicka dig runt bland välbesökta hemsidor, ha Sportklicket som startsida och när du handlar på nätet så gör det genom sportklicket.se/kks och via de butiker som du hittar under kategorin ”Handla och stöd”.

Du må ste vara medlem samt inloggad på Sportklicket.se för att KKS katter ska få nå gon ersättning. Brukar du handla på nätet?
Fortsätt med det och stöd samtidigt KKS katter. Genom sponsorhuset.se kan du handla i över 200 välkända butiker så som bland annat CDON, Bokus, Inkclub. För varje köp du gör så genererar det poäng till KKS.

Så köp och stöd KKS katter genom att besöka Sponsorhuset. Viktigt att du går via denna länk för att KKS katter ska få hjälpen!

Du må ste bli medlem samt vara inloggad på Sponsorhuset.se för att ersättning ska kunna utgå till KKS katter.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

silversol35
10/27/13, 4:26 PM
#10

#9 Tack för tipsen!

Jag är inte otålig, de hör säkert av sig! 🙂

Upp till toppen
Annons: