Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3929 ggr
Djurälskaren87
10/2/13, 10:19 PM

djurens vänner gbg

hej . en kollega till mig berättade idag att han adopterade en katt från djurens vänner i söndags och han hade också tagit kort på lite andra katter som fann där och till min fasa visade han en bild på en katt som är identisk en av björnfamiljen som jag var jourhem åt i år. en av bröderna:( är de möjligt att dom kan efter att ha varit jourhem hos mig sedan kom dom till en annan komma till djurens vänner??

EDIT: Ändrade stavning i rubrik och text så det inte råder någon tvekan om vilken förening det gäller// Kattassen - medarbetare

Annons:
kattassen
10/2/13, 10:26 PM
#1

Är det Djurens Vänner du menar (DV Göteborg) ?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Djurälskaren87
10/2/13, 10:28 PM
#2

ja?

Djurälskaren87
10/2/13, 10:29 PM
#3

felstavning bara missat ett r;)

Lena
10/2/13, 11:17 PM
#4

Vilket katthem stod bakom dem när du var jourhem?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Djurälskaren87
10/3/13, 9:42 AM
#5

tigerharen. det såg exakt ut som en av bröderna! identisk och kollegan sa att de var en hane också! precis som han var och att han kom in ensam men att han bott ute med sin familj och han var skygg också..

började faktiskt gråta framför kollegan när jag såg bilden:( trodde han hade de bra nu! och jag har messat tigerharen tusentals gånger för att kolla hur de går med björnfamiljen utan svar och så ser jag de här!

kan be kollegan mmsa bilden på katten sen. kanske jag såg fel, men den var så lik

Rödis
10/3/13, 11:00 AM
#6

Hoppas det inte är din jourkatt men om han fick ett eget hem så kan naturligtvis en olycka ha hänt, att han försvunnit från hemmet. Har ingen aning om hur länge de följer sina utadopterade katter eller hur deras kontrakt vid överlämnandet ser ut. Är nog svårt fortsätta hålla koll på alla när man jobbat ett bra tag och adopterat ut kanske 100-tals kissar.             

Ta med dig någon, gå dit och hälsa på katten! Om Du orkar förståss…

Annons:
Katthemsmatten
10/3/13, 11:11 AM
#7

#6 Jag kan förstå din kommentar, men katter som man adopterat ut de senaste 1-2 åren ska man väl ha så god kontakt med köparen att de kan, vill och vågar be om hjälp med omplacering alternativt berätta att kissen har smitit och be om hjälp för att återfinna den.

Jag är volontär på ett katthem som adopterar ut ca 400 katter per år och vid leverans är vi extremt tydliga med att vi vill att de kontaktar oss om det av någon anledning fungerar. Vi förklarar att vi känner ett livslångt ansvar för katten och att vi tar den tillbaka även om vi inte kan göra det från en dag till en annan. Vi får katter i retur av olika skäl och vi får också larm när katter försvinner. Självfallet finns ingen garanti för att vi inte missar någon, men det är sannolikt inte många som inte hör av sig till oss när det blir problem. A och O är att man är öppen och att man förklarar att man kanske inte kan svara i telefon omgående men att skickar man ett mail så tar det inte mer än 12 timmar innan man får återkoppling.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Djurälskaren87
10/3/13, 11:16 AM
#8

det som gör mig mest ledsen är att jag inte har fått ett enda svar på fyra månader! jag har både mejlat,smsat och ringt! det enda jg vill är tt få veta hur det går med mina jourkatter!

sen ser jag denna bild…:( gjorde ont i mig

Lena
10/3/13, 6:16 PM
#9

Så som Stockholms Katthem arbetar borde alla katthem/föreningar arbeta. #8 Olyckligt att du inte får svar från Tigerharen. Förstår din oro i det här läget.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Uppkatten
10/3/13, 6:30 PM
#10

Har du kollat om missen du såg på bild finns med på Djurens vänners hemsida? Där finns en del katter för omplacering i höger spalten på sidan. Annars kanske du kan mejla dem och fråga om missen som din vän fotograferade? Låtsas vara intressent om så krävs.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Skyggisen]
10/3/13, 6:45 PM
#11

Dv Gbg? Deras katter på hemsidan har vart där i flera veckor,ingen uppdatering där inte.Ryktas även om att några av kattungarna på bild är avlivade ,,av någon anledning.Men Dv vill väl som vanligt bara se bra ut utåt.Tycker gott du kan kika i hos dem,och samtidigt se hur katterna har det.Litar inte för fem öre på DvGbg i övrigt.

druvan
10/4/13, 12:35 AM
#12

Tråkigt Skyggisen! Åk dit och kolla istället för att spy galla! Inga avlivade katter där inte det står jag fot för!!! 

Till Djurälskaren87   de 2 hanar vi har just nu, är förmodligen inte den 

du tror. Den ena kom in med sin mor, och

var då bebis. Han har varit i ett hem men där visade sig allergi

så han kom tillbaka. Den andre har bott hos ett jourhem som 

vi har sen han var bäbis. Vilken av dom menar du? Färg?

Djurälskaren87
10/4/13, 9:44 AM
#13

han är märk tigrerad och han såg mycket skygg/rädd ut på bilden jag såg. ja kollegan sa att han hade för sig han hade sin mamma men att hon sen var borta? så jag fick inte tillräckligt med information. min kollega adopterade en grå äldre katt hos er i söndags nämligen, en jätte fin och snäll katt och då visade han bild på lite andra katter ni hade.

men finns han på hemsidan?

Annons:
Djurälskaren87
10/4/13, 9:48 AM
#14

mörk brun svart tigrerad. men när du skriver att han kom som bebis till ett jourhem och nu är han hos er? han var inte mer än 6 mån när han flyttade från mig

[Skyggisen]
10/4/13, 7:30 PM
#15

#12 Eftersom man skriver på Fb att man placerar ett x antal katter på förvånansvärt kort tid (jämfört med andra katthem)så undrar man ju varför bilderna på katterna finns kvar,dessutom samma bilder sedan flera veckor tillbaka.Finns kanske högst 4bilder där det står att katterna är placerade.Vad gäller kattungarna i fråga så är de från en stackars kattmamma som lämnades åt sitt öde av Dv,(mamma katt infångades sedan av annan förening tack och lov)får hoppas att kattungarna då mår bra,vilka är det av dom som finns på hemsidan?

Herle
10/4/13, 8:39 PM
#16

Jag ser det befogat med en varning för att lita på uppgifter från styrelse och förtroendevalda i DV Gbg. Det finns otaliga exempel på motstridiga påståenden. fel och rena lögner från det hållet.

Herle

druvan
10/5/13, 11:08 PM
#17

Det Skyggisen säger stämmer inte kan jag intyga!

Vi har ringt och pratat med din Kollega son adopterade henne :) Och han blev förvånad över detta inlägget Djurälskaren.

De kattungarna du såg på bilden är bara 16 v! Och eftersom han är född ute och inte van vid folk börjar bli :) Så finns han inte på hemsidan ännu. Dom är från Torslanda!

Djurälskaren87
10/5/13, 11:13 PM
#18

17# förvånad? ok jag sa bara att det såg ut som en av mina som jag var jourhem åt! men då vet jag att det inte är han då, så va bra.

Djurälskaren87
10/5/13, 11:19 PM
#19

förstår inte varför ni ringde min kollega?

Alexej
10/6/13, 8:32 AM
#20

#17 Är det en av Torslandaungarna där ni fångade in ungarna men lät mamman vara kvar ute?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
[Skyggisen]
10/6/13, 9:08 PM
#21

Är ju vida känt att DvGbg plockar kattungar,men lämnar de stackars mammorna kvar!!Dv Gbg har kommit undan länge nog med sina "djurräddar insatser"dags att de granskas igen kanske!Får hoppas de kan styrka sina påståenden med kattjournaler!Finns även katt nyligen överlämnad till Dv vård,varför är inte heller den ute på er hemsida?

Backarödbo
10/7/13, 12:02 PM
#22

Finns flera människor som kan intyga, efter att själv har varit i kontakt med DV, att denna förening skiter i mammorna till kattungarna. En gång har de till och med släppt ut mamman som "av misstag" hade gått in i fällan. Det var ju inte hon de ville ha! 😮

Lena
10/7/13, 12:07 PM
#23

#22 Blir riktigt ledsen när jag hör om sådant. Förstår inte hur man tänkr om man arbetar på det viset?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Djurälskaren87
10/7/13, 2:05 PM
#24

vill gärna ha svar på varför ni ringde min kollega! blir ju väldigt kul att gå till jobbet idag och behöva förklara sig.. suck!

[Skyggisen]
10/8/13, 9:02 PM
#25

Intressant vore att få veta ochså varför man inte sätter ut bilder på upphittade katter direkt på hemsidan?Hur ska ev ägare annars kunna se sin katt?Hemsidan ska ju fungera som en informativ sida,där viktig info ges,uppdateringar på de djur man har,djur som söker hem,djur som fått nya hem,upphittade katter m.m.De flesta föreningar har hemsidor där allt dokumenteras.Dv Gbg ska ju vara en "öppen förening"numera,men den verkar mörklagd mer än någonsin.Många efterfrågar och undrar vad som händer de katter de tagit hand om,och varför de inte finns med på hemsidan,,???

Katthemsmatten
10/9/13, 11:12 AM
#26

Skyggisen, du var ironisk när du undrar varför de inte finns med på hemsidan eller hur? Finns nog dessvärre i de flesta fall bara ett enda svar: det finns ingen katt längre.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggisen]
10/9/13, 5:28 PM
#27

#26 Kanske det 😇Men visst kan frågan vara berättigad eller?Finns en Fb sida som heter Efterlysta djur,där finns en upphittad katt i Gbg,som upphittaren sökte ägare till,för att göra historian kort,så blev i alla fall denne katt överlämnad till Dv Gbg,som lovade att "ta så väl hand om katten"någon skrev att upphittaren skulle kräva uppdatering på vad som kommer hända katten,personen verkade lita blint på allt denna volontär från Dv lovade,ännu finns inte en bokstav på hemsidan om denna katt,ingen bild,ingen efterlysning av ägare,de sätter in annonser i GP påstås det,men man undrar vad hemsidan är till för.Likadant med en annan upphittad katt i Borås,den hamnade ochså i Dv-s händer i Gbg,även där ingen bild,ingen efterlysning,först 3 veckor efter att någon frågat på Efterlysta djur om hur det gått för katten,så sattes bild på hemsidan ut,den finns i jourhem påstås det,får verkligen hoppas och tro på det då.Nej,något stämmer inte där,skulle aldrig lämna in en katt där,när de inte ens uppdaterar katterna.Denna volontär skriver ochså flitigt på Fb sidan "Stampakullen Hyssna"där några av fd styrelsen,och två till som samarbetade med mannen som gasade ihjäl katter under många år skriver sin skit.De sprider bara lögner,förtal och person angrepp,och det gör väl knappast föreningen trovärdigare,,eller?

Annons:
Lena
10/9/13, 6:35 PM
#28

Jag begriper liksom inte vitsen med det hela? Skulle själv inte vilja vara med i en förening med så dåligt rykte som nämnda förening skaffat sig.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
10/9/13, 7:24 PM
#29

#28 Pengar, helt enkelt. En av dessa är/var (hänger inte med där längre)jourhem och hade jourkatter i källaren. Men för att inte katterna skulle frysa fick kvinnan nya fönster i hela huset betalda av Djurens Vänner Götteborg, dvs folk som gav pengar till utsatta djur.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: