Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
19. Insamlingar, Auktioner

Almanackstråden! 2014

2013-09-28 20:17 #0 av: Lena

Tänkte starta en tråd där katthemsföreningarna som säljer almanackor för 2014 kan lägga in sina alster. Eller ni som känner till vad som säljs kan göra det åt dem. 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-09-28 20:46 #1 av: johnnys girl

Stockholms Katthems kalender kan man köpa här:

http://www.katthemmet.nu/sidor/2014-ars-kalender.aspx

Årets tema är "Mot alla odds" I kalendern presenteras katter som många andra katthem  skulle vägrat att ta emot eller avlivat och  katter som haft det extra tufft, Helt enkelt katter som  " mot alla odds" överlevt och fått ett nytt hem.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Anmäl
2013-10-06 09:15 #2 av: Lena

Vi vill med detta korta meddelande informera om att Kattluckans
väggkalender för 2014 nu finns att beställa på vår hemsida.
Temat för nästa års kalender är att informera om vad man skall göra om katten har sprungit bort eller om man har hittat en en katt.
ansvar det innebär att skaffa katt.
*Kalendern kostar 125 kr inklusive porto *och levereras i början av
november. Alla intäkter går tack vare våra givmilda sponsorer, helt
oavkortade till Kattluckans katter.
Beställ den på www.kattluckan.org

Ett stort tack för ditt stöd och med bästa hälsningar
Föreningen Kattluckan

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-10-06 09:37 #3 av: pia-app

9 Liv Östergötlands kalender börjar säljas om några veckor. Vill du beställa så sätt in 120 kr på bg 430-7823 och skriv namn och adress eller maila dom uppgifterna till foreningen9liv@hotmail.com

Vi skickar så fort vi kan.

Föreningen 9Liv Östergtland

Anmäl
2013-10-06 11:01 #4 av: majvi

Göteborgs katthjälp

Vår TNR-kalender för år 2014 är snart på väg till tryckeriet.

Redan nu kan du förbeställa den.

Årets kalender vill vi tillägna alla i Backa Röd, katter som människor.

Alla Backakatter i årets kalender är fotograferade av Pia Ilenius, en av föreningens volontärer.

Kalenderns försäljningsintäkter går oavkortat till föreningen och dess verksamhet, då tryckkostnaden finansieras av annonsörerna.

129 SEK

http://v3.goteborgskatthjalp.com/index.php/webshop

Anmäl
2013-10-06 11:05 #5 av: majvi

Nu finns purfärska KKS Almanackor 2014 till försäljning!

Beställ på en gång eller köp direkt från våra förmedlare eller från ett försäljningsställe nära dig!

Almanackan har samma upplägg som förra året med fina bilder på av Kattkommando Syd omhändertagna katter på övre halvan och gott om utrymme för anteckningar på den undre halvan, se exempel på januari månad här »

Det här är en jättebra present till alla dina kattvänner, almanackan kommer glädja dem hela året. Se om just din katts namn finns med så du kan fira din kompis lite extra någon dag.

http://www.kks.nu/

Anmäl
2013-10-06 17:09 #6 av: Gatukorsning

Kattstallets kalendrar finns att köpa i webbutiken. Det finns både fickalmanackor och väggkalendrar.

200 riksdaler om man köper båda!

I år är det stilige Rondo som poserar på första sidan!

http://butik.kattstallet.se/default.asp?show=&kategori=770

Anmäl
2013-10-06 18:11 #7 av: majvi

Vår Kattkalender finns till försäljning!

Även i år säljer vi en katt-kalender med fina bilder på och berättelser om våra katter. Kalendern finns att köpa hos Uppsala Katthem och ett antal butiker i Uppsala, du kan också göra din beställning direkt från oss via beställningsformuläret längre ner på sidan. Porto tillkommer när du beställer via e-post (inbetalningskort medföljer). Välkommen med din beställning

http://uppsalakatthem.com/shoppa.php

Anmäl
2013-10-26 14:21 #8 av: majvi

Djurhjälpen, katthemmet i Waxholm

Varje månad visar kalendern i bild och text hur ett kattöde blivit till ett kattliv… Genom att köpa Djurhjälpens kattkalender hjälper du oss att rädda ännu fler katter. Alla intäkter går oavkortat till katterna.

http://www.katthem.nu/produkt/kattkalender-2014-1-st/

Anmäl
2013-10-26 15:59 #9 av: Lena

Många fina kalendrar att välja mellan! Hjärta 

Anmäl
2013-10-26 17:52 #10 av: Jassan

Norrtälje katthems kalender är färdig!

Öppet Hus

Ni som inte kan ta er dit o köpa på plats kan ju givetvis beställa en här:

info@kattcenter.se

Porto tillkommer.

Köp en o njut av alla söta katter samtidigt som du stöder fler hemlösa katter.

Anmäl
2013-10-26 19:17 #11 av: Jassan

Falkenbergs katthems kalender är här.

Pris 100:-kr

Ni som inte kan ta er dit o köpa på plats kan ju givetvis beställa en här: 

http://www.falkenbergsdjurskydd.se/15/54/almanacka-2014/

Porto tillkommer.

Anmäl
2013-10-27 19:03 #12 av: majvi

Rädda kattens almanacka kostar 130kr inklusive porto http://www.raddakatten.se/webshop/2013-kalender-13465357

Anmäl
2013-11-04 16:00 #13 av: Jassan

Halmstads kalender från Kattfoten är här.

Almanacka_2014_front

100kr + porto.

Ni som inte kan ta er dit o köpa på plats kan ju givetvis beställa en här:

http://www.djurskyddet.se/kattfoten/stod-oss/kop-var-almanacka

Anmäl
2013-11-04 16:47 #14 av: Litenmentuff

Jga önskar jag hade råd så jag kunde köpa alla almenackor..Men tyvärr har jag inte råd med det. Dock köpte jag precis almenackor från djurhjälpen, stockholms katthem och göteborgskatthjälp..Ska se om jag klickar hem flera ändå..Vill ju så gärna hjälpa till och alla pengar går ju till hemlösa katter.

Anmäl
2013-11-04 16:53 #15 av: Litenmentuff

Nu har jag beställt almenackor från nästan varje ställe i tråden..Jag får både en fin almenacka och jag vet att pengarna går till ett gott ändamål, våra fyrbenta vänner. Hjärta

Anmäl
2013-11-07 19:10 #16 av: Lena

Ja man vill ha dem allesammans! 

Anmäl
2013-11-08 13:45 #17 av: KattkoloninBotkyrka

Nu har Hemlösa katter i nöd fått in den efterlängtade kalendern för 2014!! (OBS! Den finns i begränsad upplaga)

Den kostar 100kr + porto (18kr)

Skriv ett mail till Botkyrkakattkoloni@hotmail.se med namn och adress så ger jag dig ett nummer som du markerar din insättning med.

-Köp en kalender och njut av alla underbara kattbilder, samtidigt som du stödjer Hemlösa Katter i Nöd.

Ett varmt TACK för ert stöd! Blomma

Anmäl
2013-11-08 14:08 #18 av: Litenmentuff

#16 Precis. Beställde några till idag. Glad

Anmäl
2013-11-08 14:11 #19 av: Sidentass

Ska beställa här snart, bra julklappstips dessutom!:-)

Anmäl
2013-11-09 14:55 #20 av: Lena

#17 Vad kul att även ni säljer kalender i år! 

Anmäl
2013-11-09 15:03 #21 av: KattkoloninBotkyrka

#20 Ja visst är det spännande. Jag tänkte att det skulle vara en kul grej att testa ifall någon är intresserad av att köpa, så jag har inte tryckt upp dom i en stor upplaga. Blomma

Anmäl
2013-11-22 23:54 #22 av: ilb

putt

Anmäl
2013-11-24 18:40 #23 av: Gatukorsning

Bra julklappstips till någon som älskar katter!

Anmäl
2013-11-24 20:41 #24 av: Tarotstollan

Vill också köpa av alla men jag har inte råd! Skall köpa av dem som jag brukar men det kanske blir någon mer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2013-11-24 21:06 #25 av: KattkoloninBotkyrka

Det har varit verkligen kul att sälja kalendrar. Det har gått över all förväntan.

Nu är det endast 13 st kalendrar kvar. Först till kvarn! Blomma

Anmäl
2013-11-26 10:01 #26 av: hairballs

Är det någon av kalendrarna som berättar lite om katterna? Tänkte det kunde vara en kul grej om man köper till vänner och bekanta. Jag har märkt att det kan vara svårt att förklara för folk hur det ser ut för hemlösa katter och vikten av att kastrera.

Anmäl
2013-11-26 10:55 #27 av: Jassan

#26  Jag vet att i Halmstads o Norrtäljes kalendrar så har varje månad o därmed varje katt sin historia.

Halmstads kalender har bara solskenshistorier medan Norrtälje även tar upp då det inte alltid slutar så lyckligt.

Båda tar upp vikten av kastrering o id-märkning!!!

Lite mera info om hur kalendrar ser ut kan ni få här som jag skrev om förra året. (obs förra årets kalendrar)

http://jassanskatter.wordpress.com/2012/11/03/kalendrar/

Anmäl
2013-11-26 11:58 #28 av: hairballs

Tack, precis vad jag ville ha. Perfekt att ge bort till djurvänner som gärna blundar för verkligheten eller sitter fast i gamla vanföreställningar om katter.

Anmäl
2013-11-26 17:03 #29 av: Sidentass

Har lite i görningen nu idag..men imorrn är det jag som gör slag i saken o beställer..bra att man åter blev påmind om att det är hög tid nu:-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.