Annons:
Etikettsajten-medlemmarna
Läst 2927 ggr
Lena
9/21/13, 8:52 PM

Betygsätt Hittekatter iFokus

Vilket helhetsbetyg vill du ge Hittekatter iFokus? Vi använder det gamla betygssystemet där 1 är mycket dålig och 5 är mycket bra. Utveckla gärna ditt svar i diskussionstråden här nedan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
9/21/13, 9:03 PM
#1

Eftersom Hittekatter iFokus är mitt eget verk från början känns det inte som jag är den rätta att betygsätta sajten. Därför blev det "Kan inte betygsätta" sajten för min del.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Isatis
9/22/13, 7:30 AM
#2

Det blev "Mycket bra" från mig. Har alltid fått hjälp och råd av kunniga, engagerade och stöttande medlemmar om jag haft problem med katterna. Men jag har även kunnat dela mina "kattliga" glädjeämnen, som gos och upptåg ,med andra som förstår min förtjusning.

Katthemsmatten
9/22/13, 1:58 PM
#3

Tvekade länge mellan 4 eller 5:a. Det blev en 4:a för vi kan bli ännu bättre på att vara aktiva och stödja med goda råd istället för att ta varje chans att kritisera varandra. Nu är det långt ifrån alla medlemmar som kritiserar vid varje tillfälle utan de flesta vill nog vara goda kamrater för såväl övriga medlammars som katternas skull. Dessvärre dyker det då och då upp skribenter här som inte riktigt vill tillhöra denna skara utan bara vill att vi ska ha 'krig' i trådarna. Vi Medarbetare försöker styra upp så gott vi kan för att alla ska känna sig inkluderade och välkomna på Hittekatter iFokus.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Rödis
9/22/13, 4:29 PM
#4

Tvekade också mellan 4 och 5 men det beror på att jag inte har så stora erfarenheter, svårt betygsätta då! Har iaf upprepade gånger tyckt att det kommer underbara faktaupplysningar här, många måste ha lagt en hel del tid på att uppdarera och ta reda på både forskning och annat när det handlade o Vargökatterna. Inför vissa inlägg var jag både fylld av ödmjukhet och respekt!

Alexej
9/23/13, 8:18 AM
#5

5

Mitt andra hem. Vi har hjälpt otroligt många katter under tiden och det är det som räknas för mig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Krullsvans
9/23/13, 8:58 AM
#6

Det är här all info finns! Jag använder forumet som uppslagsbok, rådgivningsinstans samt som tröst när det känns tungt i hittekattsvärlden. Det var här jag förstod att det fanns ett stort gäng som jobbar med detta och mycken klokskap.

Dock tycker jag att I Fokus har en lite trågig layout. Men det är ju inte detta forums fel.

Det fick betyg 5! 🏆

Annons:
Lena
9/24/13, 8:26 PM
#7

Roligt att vi får så pass bra betyg ändå! Sedan är jag väl medveten om att det alltid kan bli bättre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
9/27/13, 6:59 PM
#8

Puttar upp för flera betygsättningar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

carlas
9/28/13, 12:43 AM
#9

Hittekatter.ifokus är superviktigt - att det finns! Och att vi alla arbetar för att det ska bli obehövligt - i en framtid nämligen då alla, eller nästan alla, tar god hand om sina katter. Vilken dröm vore inte det! En gång i halvåret dyker upp ett inlägg - ooops, en misse som ser vilsen ut? - full fart - infångning - id-kollning - återförening med väntande ägd människa 😃

Tills dess. Tack hittekatter.ifokus, från alla missar! ❤️🐱

Viktigt på en sån här sajt är förresten att fortsätta arbeta för fördjupade diskussioner, med vidgade kunskaper, och med fortsatta systematiska och väl underbyggda bearbetningar av myndigheter och politiker, liksom allmänhet. Så som nu också sker. Facebook t ex blir väl alltmer viktigt för snabba insatser och spridningar, inkl akutfall, men verkar fungera sämre som bas för fördjupningar. Där är hittekatter.ifokus ett fortsatt väldigt värdefullt forum.

Gav 4 (undviker 5/motsv., en yrkesskada som lärare - yes, kill me).

carlas
9/28/13, 1:47 AM
#10

Vill tillägga till ovan "dröm" i #9 … och där myndigheter slutat massavliva. (Var för sent att "hantera".)

[eskils]
9/28/13, 6:30 PM
#11

Valde betyg 5, mycket bra. ❤️

Håller med #9-10. Intressant med en sajt som vill rädda liv och åstadkomma samhällsförändringar.

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
10/10/13, 10:46 PM
#13

Flera betygsättningar önskas! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Magi-cat
10/11/13, 4:38 PM
#14

Mycket bra! 🏆

Fem katter från mig: 🐱🐱🐱🐱🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lena
11/10/13, 11:43 PM
#15

Puttar upp för flera betygsättningar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
11/12/13, 3:02 PM
#16

Klart jag valde nr 5 … då det är en toppensajt …. många hemlösa katter har fått hjälp genom denna sajt.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
11/12/13, 8:33 PM
#17

#16 Snällt skrivet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Maria P.
11/14/13, 4:21 PM
#18

Blev 5 för min del. De hemlösa katterna behöver en sajt som denna som också verkar för att påverka myndigheterna så att de slutar att slentrianmässigt avliva de.

Lena
11/15/13, 6:12 PM
#19

Roligt att det blir så pass bra betyg! Sedan kan vi alltid bli bättre. Vi är alltid tacksamma för tips och färbättringsförslag.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
11/16/13, 4:13 PM
#20

Puttar upp för flera betygsättningar och synpunkter!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2/2/14, 11:43 AM
#21

🐱

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Paddan88
2/2/14, 12:08 PM
#22

Bra sajt där folk ger råd och synpunkter utan att för den saken vara dömmande och idiotförklara. Ett bra ställe att besöka när man känner sig vilsen och ett bra ställe att besöka när de hemlösa katternas situation tycks hopplös. Här får man läsa om framgångssagot och hopp men även om misslyckande och förtvivlan. Här skilldras den nakna sanningen och här bevisas om och om igen att även skuggigast alltid ska ges en chans och att den fräsigaste skyggis med tiden kan bli den spinnigaste tryggis. Den här sajten saknar motsvarighet i alla fall vad jag kan se.

För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

Lena
2/2/14, 12:16 PM
#23

#22 Tack det var snällt sagt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mandra
2/15/14, 10:10 AM
#24

Personligen har jag gett betyget 1 - eftersom jag tycker att toleransen mot oliktänkande här är lika med 0. Har t o m blivit ombedd att lämna sajten av dig Lena för att jag inte tycker som alla andra.

Väldigt synd eftersom sajten behövs. Tycker också att infon stundtals är väldigt bra.

Men, som sagt, blir inte mer än 1 när toleransen är så låg. 😕

Har därför inte deltagit på väldigt länge, men känner att jag ändå vill säga detta. (Vi får väl se om inlägget får stå kvar).

Lena
2/15/14, 10:32 AM
#25

#24 Om du blivit ombedd att lämna sajten, som du påstår så måste det ha berott på ditt sätt att uttrycka dig och inget annat. Alla har rätt till sin åsikt, men man får räkna med att få den diskuterad och ifrågasatt. (Alla gillar inte att bli motsagda och blir då förtretade och ställer till bråk). Vi tar aldrig bort ett inlägg för att den som skriver det har en annan åsikt än den vi företräder. Däremot kan du få ditt inlägg redigerat eller borttaget om det bryter mot våra regler. Det är två helt olika saker. 

Ibland har vi medlemmar som inte accepterar sajtens ståndpunkt och istället vill att vi ska ändra sajten så den blir som dem vill ha det. Men Hittekatter iFokus har ett klart syfte med att finnas till, det kommer vi inte att gå ifrån. Accepterar medlemmen ifråga inte detta så är helt enkelt inte Hittekatter iFokus en sajt som passar just den personen. Vet inte om det kan ha varit på det sättet i ditt fall? 

Texten om sajten: 

Hittekatter iFokus är sajten som sätter fokus på de hemlösa och utsatta katterna, vilket är en så vanlig företeelse i Sverige att det blivit landets största djurskyddsproblem. Runt 100.000 hittekatter räknar man med att det finns i Sverige.

På Hittekatter iFokus träffar du andra kattälskare som vill försöka förändra situationen samt höja huskattens status. Allt under mottot "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något".

En annan viktigt fråga är att stödja varandra när det gäller god katthållning, ju bättre vi blir att ta hand om våra katter desto bättre blir situationen för katterna i Sverige.

Hittekatter iFokus är en sajt som tar ställning. Vi är emot avlivning som lösning på Hittekattsproblematiken. Vi förordar istället förebyggande metoder som kastrering och TNR (Trap Neuter Return) projekt. Information till kattägare är en annan viktig bit.

Innan du börjar skriva på vårt forum är det viktigt att du känner till våra Skrivregler och trivselregler. I den här artikeln "ditt ansvar som medlem" förklarar vi lite mera ingående vad reglerna innebär och vad du bör tänka på. Den här sajten blir vad vi alla gör den till!

I Avdelningen FAQ - vanliga frågor hittar du länkar till viktiga frågor/ämnen.

Vill förtydliga att Hittekatter iFokus inte är en omplaceringssajt för kattägare som vill omplacera sin/sina katter. Vi kan ge goda råd vad man bör tänka på i liknande situationer, men vi bedriver inte någon omplaceringsverksamhet för katter som redan har ett hem. Avlivningshot är inte tillåtna, inlägg där sådant förekommer kommer att tas bort.

Har du en katt som du behöver omplacera hänvisas du till iFokussajterna Djurannonser iFokus eller  Omplacering iFokus. Gäller även de föreningar eller privatpersoner som hjälper andra kattägare att omplacera sina katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mandra
2/15/14, 10:54 AM
#26

#25 av Lena 

Jag blev ombedd att lämna sajten för att jag "inte passar in" …inget annat….om jag inte missminner mig…inte pga något jag sagt. Det var jag som blev påhoppad hela tiden …inte jag som hoppade på andra.

Lena
2/15/14, 11:00 AM
#27

#26 Om du menar att jag skulle ha sagt något sådant så stämmer det inte. Jag har nu läst de diskussionstrådar som du deltagit i. Det finns inga personliga påhopp i dessa. Du ställer frågor och får många svar från våra medlemmar, men gillar inte svaren.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Maria29
2/15/14, 5:25 PM
#28

Jag valde 4 ganska bra eftersom jag är rätt så ny på sidan så är det inte lätt att utala sig men samtidigt tycker jag att artiklarna jag läst varit bra.  Det jag uppskattar med den här sidan är att alla tycks vara välkomna och att även om mina hittekatter (från livbojen) aldrig kommer att bli tama så är de ändå liv värt att rädda. Sådana här sidor och engagerade människor som fångar in vårdar och väntar tills rätt hem dycker upp är guld värda oavsett om det är ett stall eller ett hem. ❤️

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Lena
2/16/14, 11:31 PM
#29

#28 Det var roligt att höra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Maria29
2/17/14, 7:00 AM
#30

#29 Jag har fina katter och hade det inte funnits engagerade människor så hade de inte funnits. En av mina stallkatter såg alla andra katter bli ihjälskjutna i sitt förra stall, de andra två har liknande berättelser. Så jag är tacksam, nu lever de som de är födda men med mat och försäkring och någon som bryr sig om dem. Sen hoppas jag förstås att de minskar på råttorna..😉

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Mandra
2/18/14, 11:09 AM
#31

#27 av Lena 

Du har inte sagt det i någon tråd, utan i ett pm. Ok? Och jag vet redan att du inte delar min mening att jag blir påhoppat. Men JAG upplever det så. Kan jag få ha den uppfattningen??? Jag vet också att fler andra känner likadant eftersom jag fått personliga mejl om det. Jag trodde vitsen med att betygsätta sajten var att t ex få veta vad man kan förbättra. Men om man inte kan hantera dålig kritik kanske man ska låta bli att ha be om kritik. Ivf känner jag mig allt annat än bekväm här. Och det beror på den starka intolrensen mot oliktänkande som finns härinne. Ta åt dig eller inte - det är upp till dig.  Men om syftet med sajten är att hjälpa så mkt katter som möjligt borde du nog tänka om lite.

Katthemsmatten
2/18/14, 11:29 AM
#32

#31 Jag har också försökt hitta i vilka trådar du blivit påhoppad men bara hittat att du fått råd från engagerade personer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2/18/14, 6:35 PM
#33

#31 Du får naturligtvis tycka vad du vill om Hittekatter iFokus. Saklig kritik är alltid välkommen. Men den lyser tyvärr med sin frånvaro här. Rent objektivt kan jag faktiskt inte hitta några fel i de svar du fick på dina frågor. De kom från kompetenta medlemmar med stor erfarenhet av katter. Precis så som syftet är med denna sajt. Jag kan inte förstå vad du menar skulle varit annorlunda för att du skulle vara nöjd? Om det var någon som uppträdde mindre trevligt var du ju faktiskt du själv.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
3/1/14, 11:23 AM
#34

Flera synpunkter och betygssättningar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: