Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 881 ggr
Kapusta
2013-09-02 21:38

Seminarium: Kattens hälsa, Malmö 21 sept 2013

Den 21 september arrangerar Sydkatten ett heldagsseminarium i Malmö. Fyra kunniga föreläsare gör en djupdykning i kattens hälsa. Seminariet vänder sig till alla kattägare och kattintresserade.

Deltagaravgift:

  • 100kr för medlemmar i Sydkatten
  • 150kr för icke-medlemmar

Lunchbuffé och fika ingår! Goodiebag till alla.

Sista anmälningsdag 8 september, begränsat antal platser.

För mer info och anmälan: http://www.sydkatten.nu/club/page/public/index/8157

Sprid gärna till vänner och bekanta!

Välkommen!

/Föreningen Sydkatten

Annons:
Lena
2013-09-02 23:16
#1

Så bra med ett sådant seminarium! Det hade jag gärna gått på om jag bott närmare Malmö!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

carlas
2013-09-02 23:34
#2

Men, föreläsande experter vid seminariet är en företrädare för Royal Canin (angående foder); en djurskyddsinspektör fr Lst Skåne (angående vad?) och ett försäkringsombud fr Agria (ang vad?). Hoppas så klart att det blir bra, för katterna.

Alexej
2013-09-03 01:11
#3

Bara man inte tror sedan att RC är det bästa foder är det alltid intressant att lära sig mer.

Henriette Bonde jobbar med kommunikation inom djurskydd, säkert intressant. http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/nyheter/2012/Pages/djurskyddet-satsar-pa-kommunikation-.aspx

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

carlas
2013-09-03 01:43
#4

#3 är nog mest oroad av djurskyddsinspektören som expert och dennes ev insats för katters välfärd där. Härligt att du tror på möjligheterna.

http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/nyheter/2012/Pages/djurskyddet-satsar-pa-kommunikation-.aspx

_Intresset för våra frågor är väldigt stort, det märker vi bland annat på att vi får många frågor både från allmänheten och från djurägare. Jag hoppas på att kunna bidra till att vi har en ännu aktivare dialog om djurskyddsfrågorna, säger den nyutnämnde djurskyddskommunikatören Henriette Bonde på Länsstyrelsen i Skåne län.  
_

"Kommunikatörers" uppgift från myndigheters sida är att sopa problem under mattan - och lugna, dvs tysta - allmänheten, är min uppfattning. Men jag kan ha fel.

I det citerade talas om en "ännu aktivare dialog om djurskyddsfrågor". Ännu aktivare? Vad/vem är det som är aktivt? Ännu aktivare dialog? Var finns dialogen?

Men detta är nog OT.

Önskar all lycka för katterna.

Katthemsmatten
2013-09-03 11:09
#5

Håller tummarna för att det finns åhörare som kan ställa litet obekväma frågor till ffa länsstyrelsens representant. Hade jag inte haft 62 mil till Malmö hade jag tagit på mig den rollen.

Hoppas i alla fall att det blir ett välbesökt seminarium. Situationen i södra delen av landet är, så vitt jag förstått, inte speciellt rolig för hemlösingar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2013-09-03 17:28
#6

#5 Hade också gärna varit med. Både för att lyssna och lära men även för att ställa frågor.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: