Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 909 ggr
Lena
2013-08-31 11:23

SVT Västnytt Artikel om Namninsamlingen:

Blev igår intervjuad av en journalist på SVT Västnytt som hade uppmärksammat Namninsamlingen. Idag är det en artikel om det på SVT Västnytts hemsida. Läs Här!

Tyvärr blev det fel i antalet hemlösa katter. Journalisten missade att antalet hemlösa är så stort som det faktiskt är. Nu blev 100.000 tals några hundra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[eskils]
2013-08-31 11:32
#1

Bra artikel, men SKANDAL att han missuppfattade antalet hemlösa katter så grovt!!! Antar att du genast begärt rättning. Synd att man inte kan kommentera artikeln!

Bra jobbat Lena! 🌺

Lena
2013-08-31 12:03
#2

#1 Jag har försökt kontakta journalisten och olika email på SVT. SVT väst arbetar inte på helger så det kan säkert vara svårt att nå dem.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roslyn
2013-08-31 12:20
#3

Toppenjobbat Lena. Som du har kämpat för denna insamling😘

Lena
2013-08-31 12:45
#4

Nu är även antalet justerat! 

#3 Jag har fått god hjälp av många med! Dig t.ex. 😃🌺

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kaiia
2013-08-31 14:01
#5

Som jag skrev på fb:

"En dag som firas första dagen i september varje år." Första söndagen är det väl ändå? Synd med felaktigheter i artikeln när det nu ändå fick lite uppmärksamhet:/

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

annebeate
2013-08-31 14:10
#6

Bravo Lena! 🙂❤️

Annons:
Maria P.
2013-08-31 14:20
#7

Mycket bra Lena! 🌺
Hoppas att flera medier uppmärksammar de hemlösa katternas bedrövliga situation.

Lena
2013-08-31 16:43
#8

#5 OJ det tänkte jag inte på, att det blev fel även där. Huvudsaken är dock att antalet blev justerat.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
2013-09-02 14:02
#9

Puttar upp för dem som inte har sett artikeln, "Tusentals kattvänner i protest".

Skriv på namninsamlingen för katters rätt att leva, om du inte gjort det ännu, viktigt!!

http://www.skrivunder.com/signatures/sluta_avliva_katter_med_mina_skattepengar/

Upp till toppen
Annons: