Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2368 ggr
mariablixt
8/20/13, 12:38 AM

*Hemma*Svart långhårig hankatt bortsprungen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

BORTSPRUNGEN
Svart långhårig hankatt, bortsprungen i Ramhulta utanför Sätila. Han heter Mellis och är lite skygg. Försvunnen i 1 vecka. Söker med ljus och lykta! Chipmärkt, kastrerad.
Matte: Maria Blixt, 0727-436737

Annons:
Uppkatten
8/20/13, 7:27 AM
#1

Är det en katt som brukar gå ut? Kolla i så fall så att han inte har blivit instängd någonstans, be även grannarna att kolla ev. uthus, garage etc. Lappa högt och lågt, lappa även digitalt t ex på Blocket, på katthemmens hemsidor, på Kattpolisen i fokus etc. Hoppas att missen snart är hemma igen ❤️Bra att missen är kastrerad och chippad!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

mariablixt
8/20/13, 9:42 PM
#2

Hej! Tack för tipsen! Vi har kollat med grannar (och i deras skjul) och lagt ut lappar i allas brevlådor över 100 st. Varit ute och ropat efter honom. Han är såååååååååååå go - helt underbar och jag bara hoppas hoppas hoppas att han tagit sig en tur och är på väg hem nu.

Uppkatten
8/20/13, 10:01 PM
#3

Bra jobbat! Ingen flyttbil/hantverkarbil eller ngt släp som han kan ha kommit ombord på och åkt med?

Anmäl även missen som försvunnen hos polisen på 114 14.

Kontakta också id-registret och anmäl missen som försvunnen.

Glöm inte att kolla uppåt så att han inte har blivit uppjagad i något träd och inte tar sig ner igen.

Fortsätt fundera kring om han kan vara instängd någonstans. Källare? Sommarhus? Förråd? Garage?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

mariablixt
8/21/13, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej, Har nu varit ute i skogen och ropat igen. Samt kollat fler ställen där han skulle kunna vara instängd. Inte ett spår!  😭

Här kommer en bättre bild på honom!

mariablixt
8/21/13, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och en till!

mariablixt
8/31/13, 9:33 PM
#6

Min misse Mellis kom hem igår!!! HjärtaHjärtaHjärtaHjärta Jag kunde inte tro att det var sant. Han satt i grönsakslandet och skrek / gnällde när min man skulle gå ut. Han är mager (!!) och extremt gosig, jag kan inte ta ett steg utan honom. Så nu sitter vi här i soffan och bara gosar och har all tid i världen. Mitt hjärta är lagat.

Annons:
kattassen
8/31/13, 9:35 PM
#7

#7 Det var trevliga nyheter :-) Jag ändrar i rubriken

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

annebeate
8/31/13, 10:16 PM
#8

Underbart!

Uppkatten
9/1/13, 8:39 AM
#9

Njut!!!!❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
9/1/13, 10:41 AM
#10

Så bra att Mellis har återkommit! Synd inte katterna kan tala om för oss vad de varit med om.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: