Annons:
Etikettsajten
Läst 3504 ggr
MewTwo
8/17/13, 7:10 PM

Örebro Katthem firar 10-årsjubileum!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans!
Vi på Örebro Katthem har VERKLIGEN något stort att fira, nämligen att verksamheten pågått i hela tio år - och tänk så otroligt många katter som detta räddat! Hittills har över 3500 katter passerat våra hjälpande händer!

Nu blir det firande i dagarna två nämligen långöppet lördag 24/8 kl 12-17 och söndag 25/8 kl 12-16 med katter, fika, lotterier, lite loppis och försäljning av kattgräs, smycken, prydnadskatter, Hittekattsbandet m m du kan gå tipspromenad, och så hoppas vi att riktigt många av katthemmets gamla och nya vänner, adopterare och stödjare ska dyka upp och berätta hur det var när allt började eller hur deras kissar har det! Alla är varmt välkomna!

Kommer du på något annat som borde hända den här dagen så hör gärna av dig!

Vi tar tacksamt emot gåvor som vi kan sälja till förmån för katterna eller helt enkelt använda direkt på katthemmet. Katthemmet har såklart en önskelista till födelsedagen: http://www.orebrokatthem.com/html/onskelista.html
Har du inget att skänka, kolla gärna mellan soffdynorna, hittar du en krona där så lägg den gärna i vår bössa (en krona är värd mer än du tror för oss). :)

Kram Inger, ordförande

Annons:
MewTwo
8/17/13, 7:13 PM
#1

Vi samlar mer info om firandet allt eftersom HÄR på FB också! ❤️🐱

Marr
8/17/13, 7:22 PM
#2

Vad jag är glad och stolt över att ha sådana eldsjälar i vårt annars ganska så tröga land!❤️

Glad att ni har haft möjligheter att lyckas hålla liv i något så fruktansvärt välbehövligt. Inte alltid är det så lätt att bedriva något i den hjälp att hjälpa tillbaks! Det tycker jag är konstigt, men om jag vill starta något annat, tvetydigt…verkar det vara lättare…🤔

En stor eloge och ett ännu större Grattis till er där i Örebro! Heja Er & jag Önskar många vill sponsra ert arbete🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Lena
8/17/13, 7:56 PM
#3

10 år och drygt 3500 katter det är inte dåligt och verkligen värt att fira!Örebro Katthem har alltid varit ett föredöme som sett till varje katts bästa. Ett No-Kill Katthem innan begreppet var känt.  ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[ollesbodega]
8/17/13, 8:49 PM
#4

Kan bara ställa mig i kön för att gratta er för ert fantastiska arbete där ni ser till varje katts behov. Kopierar Lena's kommentar. Ni är ett föredöme som No-kill katthem! 350 katter om året är inte illa pinkat o har säkerligen gjort skillnad i ert område. Önskar er en härlig fest! Många tassar från oss

Lena
8/19/13, 7:16 PM
#5

Puttar upp så ingen missar detta jubileum!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
8/21/13, 6:37 PM
#6

Snart är det dags för 10-årsjubileet på Örebro Katthem. Jag tänker åka dit och gratulera, kanske får jag träffa fler av er andra också.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Lena
8/22/13, 7:03 PM
#7

#6 Kul att du åkter dit! Tyvärr fungerar det inte för min del att åka till Örebro just nu, man jag önskar att jag med hade kunnat komma.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MewTwo
8/25/13, 8:16 AM
#8

Vi har haft en toppenlördag och fick in 3 115 kr. Idag söndag ska bli härligt väder och vi hoppas på massor av besökare! 🐱

Katthemsmatten
8/25/13, 4:05 PM
#9

Tack för trevlig samvaro på Örebro Katthem igår! Kul att träffa både gamla och nya bekanta. Och dessutom fick jag nu träffa några kända signaturer härifrån. Alltid lika roligt när man får ett ansikte till den man skrivit med under några år.

Håller tummarna för att dagen har varit ännu bättre än gårdagen!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
8/26/13, 5:09 PM
#10

#9 Ja det brukar alltid vara lika trevligt att möta hittekattsfolk IRL. Tyvärr lyckades det inte denna gången för min del. Är lite avis faktiskt att jag inte kunde komma iväg jag med. 

#8 Hoppas söndagen blev lika lyckad!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MewTwo
8/28/13, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ja, ett innerligt varmt TACK till alla som dök upp till vårt soliga firande, det blev en fanTASStisk helg!
Vi fick en lite vimsig artikel i lokaltidningen NA som fick korrigeras via Wikki och vi fick en härlig intäkt en bit över 7 000 välbehövda kronor!

Det blev lite saker kvar så vi får väl duka upp ett bord igen till kommande söndags Öppet hus, kanske!

Örebro Katthem finns på Sockengatan 5 i källarplanet nere på gaveln, och har alltid Öppet Hus på onsdagskvällar 17-19 och söndagseftermiddagar 13-16. Varmt välkomna!

Svartvita Stålis är en kisse som söker hem! <3

MewTwo
8/29/13, 9:06 AM
#12

Stålis är tingad, hurra!

Upp till toppen
Annons: