Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 957 ggr
[MomsLittleHippie]
8/17/13, 2:11 PM

Tussan behöver ett hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten dam som heter Tussan och är 12år fylld med kärlek!

Hon har dålig syn & en liten traumatisk bakgrund då hon var ensam med sin gamla ägare som låg död i 3månader. Släktingarna kunde tyvärr inte ta sej an henne & jag kan tyvärr inte behålla henne. Pg.a. jag bor väldigt litet och min andra katt lurpassar på henne med dålig syn, så det har varit fräs varje natt i 3månader nu och min katt är svartsjuk. +att han inte riktigt förstår hennes beteénde att först nosa på honom sen fräser som en galning på honom. (Hon ser ju inte att det är han) På natte tid, så går hon gärna & kissar i golvbrunnen/eller precis utanför lådan, eftersom hon vet att min andra katt kan överraska henne. Hon har tjock päls och kan fälla väldigt mkt på sommaren. Men ingen van djurägare som inte vet det! :) Men hon är annars rumsren & har inte varit till några besvär alls!

Hon har en enormt skön personlighet och är bara kärlek & mys!

Hon gillar inte att bli lyft eller buren, men hon kommer gärna själv upp i knät och gosar hur mkt som helst!

Den den förra ägarens släktingar vill avliva henne. Men jag känner att hon har så mkt kärlek kvar att ge!

Hon kan komma och tassa mej väldigt försiktigt på näsan mitt i natten för att hon vill gosa och ligger gärna på magen/bröstet. Hon är en liten Prrrozac*

En katt som är reagerar starkt när man klappar henne!

Jag har inte för bråttom med att hitta en ny familj för jag vill verkligen att hon kommer till en trygg miljö, där hon kan få leva sina sista år med mycket kärlek!

Hon är van vid att bara vara inne. Skulle vara skönt med ett lugnt större hem åt henne. Inga mindre barn!

Vi finns i Borås!

Annons:
Lena
8/17/13, 4:05 PM
#1

Jättefin kisse! Eftersom det är vad vi brukar kalla en dödsbokatt är det okey att annonsera här på Hittekatter iFokus. Även om vi är stora kattälskare här har de flesta av oss redan fullt hus hemma och kan inte ta emot några flera katter. Därför är det bra om du annonserar på flera ställen. 

Här är lite tips och några länkar till andra ställen där du kan annosnera:

Om du behöver omplacera din kisse tänk då på följande:

  • Ha inte med avlivningshot i annonsen, det ger att oseriöst intryck av dig som kattägare.
  • Ta bra betalt för katten, att skänka bort sin katt ökar risken för att den kommer till fel hem.
  • Kastrera & ID-märk katten om den inte redan är det. (Gör det lättare att hitta ett bra hem).
  • Kattungar ska vara minst 12 veckor innan de lämnar mamman.
  • Var noga när du väljer hem. Träffa gärna de nya ägarna vid ett par tillfällen. Tänk på att det alltid finns ett hem till alla katter men att det kan ta lite tid innen det dyker upp.
  • Ha aldrig för bråttom. Tidsbrist är inte någon bra utgångsläge när det handlar om omplacering.

Annonsforum dit du kan vända sig vid behov av omplacering:

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[MomsLittleHippie]
8/17/13, 8:51 PM
#2

Id märkt och kastrerad!

Tack för tipsen! Har några annonser, men bra med ännu fler platser!

Vinterdag
8/18/13, 9:44 AM
#3

Djurhjälpen Sjuhärad

https://www.facebook.com/djurhjalpensjuharad

Kanske kan de hjälpa?

[MomsLittleHippie]
8/18/13, 12:30 PM
#4

Tacka ja vilken bra ide! Jag fick precis en förfrågan från en vän som visa sej vara engagrad i den föreningen att vara jourhem åt ytterligare en katt! Har egentligen tagit bort min fb för tillfället. ska öppna upp & lägga in ändå! Kattungarna nu senast på den sidan hittades utanför min arbetsplats. :( Önskar sådana sidor fanns förr då jag hade hand om andra hemlösa djur! All ära till deras engagemang! ❤

Gatukorsning
8/18/13, 9:08 PM
#5

Jag tycker att TS har skrivit en fin annons faktiskt. Det märks att katten ska hamna rätt och inte bara hamna bort så att säga.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Upp till toppen
Annons: