Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av

22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
21. Till minnet av

Jätteledsamma nyheter

2013-08-16 09:45 #0 av: Ambrose

Under natten somnade Astrid in på sin favoritfilt.

För några dagar sedan blev hon lite snuvig och mina föräldrar åkte in med henne till veterinären. Jag var ute och reste, (är det fortfarande).

Veterinären sa att hon var lite tunn och uttorkad så hon fick antibiotika, vitaminer och vätska. Igår var hon där igen och fick samma saker. Det hjälpte inte och i morse gick hon vidare.

Allt gick jättefort, pigg med god aptit ena dagen och död två dagar senare.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Kommer sakna henne otroligt mycket, trotts att vi bara fick ett år tillsammans. Men hon var en fantastisk liten katt som gjorde otroliga framsteg på kort tid.

Hon njöt av livet och det fanns inget bättre än att ligga och kela med/på Nheo och att ligga och sova i solen på sin bästa filt i soffan.

Anmäl
2013-08-16 09:49 #1 av: martdat

beklagar. kram

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Anmäl
2013-08-16 11:19 #2 av: Lena

Men så fruktansvärt tråkigt! Ibland hjälper det tyvärr inte vad man än gör. Kunde veterinären ställa någon diagnos? 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-08-16 11:22 #3 av: Ambrose

#2 inte vad jag vet. hon funderade på om det kunde vara parasiter, men jag har inte haft kontakt med dem än och jag vill inte göra en obduktion. Vill begrava hennes kropp ostörd

Anmäl
2013-08-16 11:27 #4 av: Lena

#3 Troligen har det blivit någon form av komplikationer. Normalt sätt brukar vuxna katter klara av en kattinfluensa, som det ju låter lite som att det kunde vara. Särskilt om de är vaccinerade. Däremot kan det gå så här snabbt för kattungar. Svårt att veta naturligtvis vad det var. För det måste man troligen obducera, vilket ändå inte får henne tillbaka till livet. Är det någon av de andra katterna som visar några symtom?

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-08-16 12:54 #5 av: annebeate

Så sorgligt.Hjärta Lilla Astrid fick gå vidare som en mycket älskad liten kattflicka.Hjärta

Anmäl
2013-08-16 13:59 #6 av: Katthemsmatten

Så sorgligt! Den enda trösten är att hon fick uppleva hur det är att vara älskad familjekatt. Hjärta

Anmäl
2013-08-16 14:52 #7 av: emjon

Så sorgligt men du gav henne ett fint liv den tid ni hade tillsammansGråter.

Tröstekramar till dig och Nheo som säkert saknar sin lilla kompisHjärta

Anmäl
2013-08-16 17:01 #8 av: Sidentass

Men usch..så jobbigt, och så sorgligt...förstår att du har de mycket jobbigt nu....har själv varit med om att vara tvungen att ta farväl av små familjemedlemmar...

Översänder dom varmaste tröst- och styrkekramar..Hjärta

Anmäl
2013-08-16 17:35 #9 av: Alexej

Tröstekramar till er!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Anmäl
2013-08-16 22:23 #10 av: brutt

Förstår att vackra Astrid lämnat ett stort tomrum efter sejHjärta

Många tröstekramar!

Anmäl
2013-08-17 00:26 #11 av: Gatukorsning

Lilla lilla fina hjärtat...

Vila i frid lilla vännen.

Anmäl
2013-08-17 09:51 #12 av: Lena

Ja det är det man får tänka att lilla fina Astrid fick ett fint liv sista tiden när hon fick vara älskad katt hos dig Ambrose. Sedan hade man ju hoppats hennes liv skulle få bli längre. 

Anmäl
2013-08-17 23:26 #13 av: Rödis

Fina fina lilla missen!

Anmäl
2013-08-21 09:31 #14 av: MSH

Ursch så sorgligt! Tröstekramar!

Anmäl
2013-08-21 19:16 #15 av: Ambrose

tack så mycket allihopa! 

Hon begravdes under kastanjen i sin favoritfilt tillsamamns med en bukett kattmynta och blåklint och en liten vit mus. Fick ett hjärta av min faster att lägga på graven också. Ska fixa ill den fint med blommor och stenar när jag orkar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.