Annons:
Etiketttill-minnet-av
Läst 2838 ggr
Ambrose
2013-08-16 09:45

Jätteledsamma nyheter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under natten somnade Astrid in på sin favoritfilt.

För några dagar sedan blev hon lite snuvig och mina föräldrar åkte in med henne till veterinären. Jag var ute och reste, (är det fortfarande).

Veterinären sa att hon var lite tunn och uttorkad så hon fick antibiotika, vitaminer och vätska. Igår var hon där igen och fick samma saker. Det hjälpte inte och i morse gick hon vidare.

Allt gick jättefort, pigg med god aptit ena dagen och död två dagar senare.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Kommer sakna henne otroligt mycket, trotts att vi bara fick ett år tillsammans. Men hon var en fantastisk liten katt som gjorde otroliga framsteg på kort tid.

Hon njöt av livet och det fanns inget bättre än att ligga och kela med/på Nheo och att ligga och sova i solen på sin bästa filt i soffan.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
martdat
2013-08-16 09:49
#1

beklagar. kram

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
2013-08-16 11:19
#2

Men så fruktansvärt tråkigt! Ibland hjälper det tyvärr inte vad man än gör. Kunde veterinären ställa någon diagnos?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ambrose
2013-08-16 11:22
#3

#2 inte vad jag vet. hon funderade på om det kunde vara parasiter, men jag har inte haft kontakt med dem än och jag vill inte göra en obduktion. Vill begrava hennes kropp ostörd

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Lena
2013-08-16 11:27
#4

#3 Troligen har det blivit någon form av komplikationer. Normalt sätt brukar vuxna katter klara av en kattinfluensa, som det ju låter lite som att det kunde vara. Särskilt om de är vaccinerade. Däremot kan det gå så här snabbt för kattungar. Svårt att veta naturligtvis vad det var. För det måste man troligen obducera, vilket ändå inte får henne tillbaka till livet. Är det någon av de andra katterna som visar några symtom?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
2013-08-16 12:54
#5

Så sorgligt.❤️ Lilla Astrid fick gå vidare som en mycket älskad liten kattflicka.❤️

Katthemsmatten
2013-08-16 13:59
#6

Så sorgligt! Den enda trösten är att hon fick uppleva hur det är att vara älskad familjekatt. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
emjon
2013-08-16 14:52
#7

Så sorgligt men du gav henne ett fint liv den tid ni hade tillsammans😢.

Tröstekramar till dig och Nheo som säkert saknar sin lilla kompis❤️

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
2013-08-16 17:01
#8

Men usch..så jobbigt, och så sorgligt…förstår att du har de mycket jobbigt nu….har själv varit med om att vara tvungen att ta farväl av små familjemedlemmar…

Översänder dom varmaste tröst- och styrkekramar..❤️

Alexej
2013-08-16 17:35
#9

Tröstekramar till er!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
2013-08-16 22:23
#10

Förstår att vackra Astrid lämnat ett stort tomrum efter sej❤️

Många tröstekramar!

Gatukorsning
2013-08-17 00:26
#11

Lilla lilla fina hjärtat…

Vila i frid lilla vännen.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Lena
2013-08-17 09:51
#12

Ja det är det man får tänka att lilla fina Astrid fick ett fint liv sista tiden när hon fick vara älskad katt hos dig Ambrose. Sedan hade man ju hoppats hennes liv skulle få bli längre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rödis
2013-08-17 23:26
#13

Fina fina lilla missen!

Annons:
MSH
2013-08-21 09:31
#14

Ursch så sorgligt! Tröstekramar!

Ambrose
2013-08-21 19:16
#15

tack så mycket allihopa! 

Hon begravdes under kastanjen i sin favoritfilt tillsamamns med en bukett kattmynta och blåklint och en liten vit mus. Fick ett hjärta av min faster att lägga på graven också. Ska fixa ill den fint med blommor och stenar när jag orkar

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Katthemsmatten
2013-08-22 10:03
#16

En älskad liten Astrid. Hon fick uppleva din kärlek och det var hon tacksam för, precis som du över hennes kärlek.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: